Debransarile baga z�zanie �ntre vecini
Romascanii care-si platesc �ntretinerea s�nt revoltati ca trebuie sa fie debransati din cauza vecinilor care s�nt �n urma cu achitarea facturilor. Ei nu �nteleg de ce trebuie sa sufere pentru altii, mai ales de vreme ce dispun de retele de apa separate. Unul dintre aceste cazuri este cel al Vioricai Camara, proprietar din blocul 4, scara D, de pe strada Ecaterina Teodoroiu, arondat Asociatiei nr. 23. Aceasta asociatie se afla �n pericol de a ram�ne fara apa de luni, 11 septembrie, deoarece nu a mai platit la Acvaserv de la factura din februarie a acestui an, iar datoriile nechitate se ridica la peste 430 milioane de lei vechi. „Scara noastra are apa separata si fiecare avem apometrul la usa. Avem un singur datornic, cu o restanta de peste 19 milioane de lei. Sa vina sa-i ia apometrul, nu sa taie toata scara. Nu-i normal ca eu, care ma chinui sa platesc din pensie, sa sufar pentru altii“, a declarat Viorica Camara. Reprezentantii Acvaserv au declarat ca acest mod de a proceda este determinat de felul �n care s�nt �ntocmite contractele. Mai precis, �ntelegerile s�nt �ncheiate �ntre furnizor si asociatii, deci, �n cazul �ncalcarii acestora, se �nceteaza executarea contractelor. „Acvaserv are �ncheiate contracte cu asociatiile de proprietari �n calitate de utilizatori si nu cu fiecare membru al asociatiei. Conform prevederilor contractuale, utilizatorul este obligat sa achite contravaloarea facturii �n termen de 30 de zile calendaristice de la emiterea acesteia, data dupa care se calculeaza majorari �n cuantum egal cu cele pentru neplata datoriilor fata de bugetul de stat. Daca sumele datorate, inclusiv majorarile, nu s�nt achitate �n termen de 30 de zile de la expirarea termenului, prestatorul suspenda executarea contractului cu un preaviz de cinci zile lucratoare, adica s�nt debransati toti membrii asociatiei debitoare“, a declarat Ana Luiza Roman, consultant juridic al Acvaserv.
|