Un kilometru de drum - 4 miliarde
Consiliul Judetean vrea sa acceseze un credit de 300 de miliarde de lei pentru asfaltarea a 80 de kilometri Starea jalnica a mai multor drumuri judetene i-a determinat pe reprezentantii administratiei sa ia masuri. Astfel, autoritatile judetene au demarat procedurile in vederea obtinerii unui credit in valoare totala de 300 de miliarde de lei, suma necesara pentru asfaltarea a 80 de kilometri de drumuri judetene care acum sint pietruite. Deocamdata, Consiliul Judetean a primit doar o parte a creditului, mai exact suma de 155 miliarde de lei, iar acest lucru va permite autoritatilor sa inceapa cit mai curind asfaltarea acelor drumuri acoperite cu piatra. Caile de rulare care vor intra imediat in procesul de modernizare sint cele pe care se inregistreaza trafic intens si care se afla in comune aglomerate. In acest sens, au fost, deja, aprobate in sedinta trecuta a Consiliului Judetean proiectele tehnice si, astfel, 4 drumuri judetene cuprinse in planul de asfaltare vor intra in lucru cit de curind. Primele drumuri sint cele care leaga comunele Cindesti si Costisa, Tupilati si Birgauani, Negresti si Horaita, precum si cel dintre comunele Bira si Boghicea. Lucrarile erau prevazute a incepe imediat dupa primirea creditului si, cum acest lucru deja s-a intimplat, drumarii se vor apuca curind de lucru. Asfaltarea acestor drumuri este prevazuta a se finaliza anul viitor, cind probabil vor intra in lucru si alte artere, pentru care se incearca obtinerea de noi fonduri. Deocandata, pentru cele 4 drumuri judetene a fost alocata suma de 50 de miliarde de lei, diferenta pina la 155 de miliarde, bani primiti in prima transa de creditare, urmind sa fie directionati pentru alte tronsoane. Odata ce au venit primii bani, reprezentantii Consiliului Judetean sint in cautarea unei alte banci dispuse sa acorde institutiei un nou credit, in valoare totala de 145 de miliarde de lei. Cei 300 miliarde de lei vor fi folositi pentru asfaltarea a 80 de kilometri de drum, ceea ce inseamna ca pretul unui singur kilometru va fi de aproape 4 miliarde de lei, mai exact 3,75 miliarde de lei. In ciuda faptului ca pretul poate parea foarte mare, autoritatile justifica costurile prin faptul ca acele drumuri nu au fost niciodata asfaltate, ci au fost doar drumuri de pamint sau piatra, ceea ce implica lucrari de mai mare anvergura.
|