Nem�enii, �n�ela�i de E.ON ?
• zeci de nem�eni, nemul�umi�i de modul �n care se desf�oar� rela�ia contractual� dintre ei �i E.ON au f�cut reclama�ii la OJPC Neam� • cei mai mul�i dintre nemul�umi�i s�nt convin�i c� au pl�tit de dou� ori aceea�i cantitate de energie facturat� • distribuitorul de energie electric� sus�ine c� a schimbat modul de tarifare • Numero�i nem�eni s�nt nemul�umi�i �n ceea ce prive�te modalitatea de facturare a energiei electrice consumate, precum �i de felul �n care decurge rela�ia contractual� dintre ei, �n calitate de consumatori, �i societatea E.ON Moldova. Drept dovad�, inspectorii Oficiului Jude�ean pentru Protec�ia Consumatorilor Neam� au primit, de la �nceputul anului, p�n� acum, zeci de reclama�ii de la abona�i ai societ��ii distribuitoare de energie electric�. Ace�tia sus�in c� au fost �n�ela�i, �n perioada noiembrie 2005-mai 2006, fiindu-le facturat de dou� ori acela�i consum, adic� acela�i num�r de kilowa�i. Reclama�ii la OJPC fac �i nem�enii care nu �n�eleg desf�ur�torul de pe factura emis� de E.ON.
�n consecin��, inspectorii acestei institu�ii au mers la sediul E.ON Neam�, pentru a efectua o analiz� a modului de facturare a energiei electrice, precum �i pentru explicarea pe puncte a calculelor de pe factur�. Ace�tia au mai avut �n vedere �i depistarea gre�elilor de facturare, pentru ca, acolo unde ar fi fost cazul, s� fie restituit� consumatorului suma pl�tit� �n plus fa�� de tariful perceput de E.ON Moldova.
Conform unor decizii luate la nivelul Companiei E.ON Moldova, �ncep�nd cu data de 1 noiembrie 2005 pot pl�ti la tarif social energia consumat� numai persoanele care au un venit net lunar mai mic dec�t salariul brut pe economie. Nem�enii care au avut contract cu E.ON la tarif social ar fi trebuit ca, p�n� la data de 30 aprilie 2006, s� prezinte do-cumentele necesare pentru a r�m�ne la acest tip de contract. �ncep�nd cu 31 mai 2006, s-a trecut (pentru to�i consumatorii care au prezentat actele necesare) de la tariful social la cel standard cu abonament, recalculat de la data de 1 noiembrie 2005. Cu factura de regularizare la 6 luni s-a achitat energia consumat� la tarif social. Prin a doua factur�, s-a calculat diferen�a de pre� (pentru aceea�i perioad�) de la tarif social la tarif standard cu abonament, rezult�nd diferen�a de plat�.
Pentru a clarifica situa�ia, dac� s�nt consumatori beneficiari ai tarifului social, ei trebuie s� se prezinte la E.ON Moldova Piatra Neamt, cu documentele necesare (ade-verin�� de venit lunar, copie dup� documentul de proprietate, copie dup� buletin/ carte de identitate).
�n primele �apte luni ale anului, la OJPC Neam� au fost �nregistrate 295 de sesiz�ri �i reclama�ii din partea nem�enilor nemul�umi�i de calitatea diverselor produse. Cele mai multe dintre acestea, mai exact 127, vizau prest�rile de servicii. Al�i 113 dintre reclaman�i acuzau calitatea produselor alimentare, iar 55 se pl�ngeau de calitatea celor nealimentare. Din 295 de reclama�ii �nregistrate, au fost cercetate 279, din care 177 au fost considerate �ntemeiate, iar 83 f�r� fundament. 19 reclama�ii nu au putut fi solu�ionate, deoarece au lipsit elementele necesare cercet�rii.
|