Podul de pontoane func�ioneaz� dup� cum curge Bistri�a
• vicepre�edintele Badea critic� Hidroelectrica • reprezentan�ii firmei sus�in c� uzinarea apei se face conform deciziilor Dispecerului Energetic Na�ional • De�i problema accesului peste Bistri�a, la Roznov, p�rea s� fi fost rezolvat� prin amplasarea podului plutitor de pontoane, se pare c� situa�ia este mai dificil�. Montat mar�ea trecut�, �n ziua urm�toare, podul de pontoane a fost �nchis circula�iei. Hot�r�rea a cauzat nemul�umiri mai ales �n r�ndul �oferilor, care au sperat c� au sc�pat de grija ocolirii pe la Frunzeni, pe o distan�� de circa 40 de km, pentru a ajunge �n satele din zon�.
Cum debitul Bistri�ei crescuse datorit� uzin�rilor, au fost �nregistrate fluctua�ii de debit �i a fost necesar� o ad�ncire a albiei, pentru amplasarea de noi pontoane. „Pre�edintele Vlad Marcoci a vorbit cu adjunctul ministrului Economiei �i Comer�ului, ca s� ne punem de acord cu ce se �nt�mpl� pe Bistri�a �n trei zile, podul de pontoane a fost �nchis de dou� ori. Ma�inile mari oricum nu circulau, dar se creeaz� nemul�umiri din partea popula�iei �i acestea se sparg tot �n capul nostru. Cei de la Hidroelectrica uzineaz� c�nd vor �i au inundat de dou� ori podul de pontoane. S�nt 40.000 de oameni care sufer� c�nd nu se poate circula. �n alte vremuri, atitudinea Hidroelectrica s-ar fi numit sabotaj. Podul de pontoane nu se poate prelungi, ori scurta de c�te ori Hidroelectrica vrea s� uzineze apa. Exist� un protocol pe care ei nu �l respect� �i, atunci, am zis s� facem diligen�e la cel mai �nalt nivel, pentru a nu se mai repeta situa�ia. C�nd am zis c� am rezolvat problema de la Roznov, ne trezim c� avem surprize din nou, �i iar apare starea de tensiune, apar nemul�umirile oamenilor �i toate acestea din cauza Hidroelectrica“, a declarat vicepre�edintele Consiliului Jude�ean, Dumitru Badea.
Daniela Com�nescu, inginer �ef �n cadrul Hidroelectrica, sucursala Bistri�a, a precizat c� uzin�rile se fac �n func�ie de deciziile Dispecerului Energetic Na�ional. „Planul de exploatare se stabile�te cu 24 de ore �nainte, de la o zi la alta. Noi s�ntem la dispozi�ia Dispecerului Energetic Na�ional. Din punctul nostru de vedere, 80% din protocolul existent este respectat, dar exist� unele situa�ii c�nd trebuie s� facem abstrac�ie de el. Depinde de volumul util de ap� acumulat. C�nd am stabilit c� uzin�m, am anun�at toate institu�iile implicate“, a declarat inginer �ef Daniela Com�nescu.
La Roznov, a fost montat un pod plutitor de tip PR 71 (pod rom�nesc de fabrica�ie 1971). El nu permite circula�ia unor vehicule cu greut��i mai mari de 3,5 tone, iar traversarea se poate face pe un singur fir. L��imea sa este de doar 4,2 metri. Ma�inile de mare tonaj vor trebui s� fac�, �n continuare, ocolul de 40 de kilometri, prin localitatea Frunzeni. Pe �ntreaga perioad� �n care va fi utilizat, podul de pontoane de la Roznov va fi supravegheat de militarii profesioni�ti care s-au ocupat de montarea sa, de la UM 01294 din Br�ila. Din cei 48 c��i au venit ini�ial, �n zon� au mai r�mas 18.
Pontoanele au fost aduse cu 29 de camioane militare, fiecare transport�nd c�te dou�. Podul provizoriu de la Roznov cost� circa dou� miliarde de lei, banii fiind achita�i din vistieria Consiliului Jude�ean. Nu �nseamn� foarte mult, g�ndindu-ne la siguran�a �i confortul oamenilor din zon�, �ns� aceast� nou� sum� se adaug� la alte multe miliarde de lei care s-au dus „pe apa Bistri�ei“, odat� cu varianta de pod care, fiind subdimensionat�, a fost luat� de viiturile din acest an.
|