Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2016
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 29 August 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

De ce nu am �ncredere �n reusita Planului de Mobilitate Urban� Durabil� lansat de Prim�ria Piatra Neamt (II)

Programul de guvernare local� este ca un jalnic Plan de m�suri, al unei organizatii PCR din cooperatia mestesug�reasc�. Precizam �n num�rul trecut c� Prim�ria Piatra Neamt ne incit� la un dialog pe marginea Programului de guvernare local� 2016 - 2020, lansat si pe site-ul institutiei. �n fapt, Programul este lansat deja, c�p�t�nd si girul
Consiliului local si ni se explic� c� s-a realizat �n urma consult�rii pietrenilor �n perioada 2014 - 2015, pe timpul mandatului fostului
primar Gheorghe Stefan. �n esent�, Programul de guvernare cuprinde vreo 8 capitole, care se doresc directii de dezvoltare durabil� viitoare pentru o comunitate care asteapt� asa ceva. Spuneam �n num�rul trecut c� Programul de guvernare, cu exceptia a dou� capitole, care vizeaz� concret, realizarea unor investitii, parte din ele discutabile, abund� �ntr-o �nsiruire de bla, bla-uri. Programul nu dep�seste continutul si exprimarea unui veritabil „Plan de m�suri“ al vreunei sedinte a PCR. Afirmatia nu este fortat�, deoarece Programul este ticsit p�n� la refuz cu sarcini de serviciu luate din fisa postului, ale aparatului Prim�riei, transpuse �n Strategii de dezvoltare a localit�tii de genul: „vom monitoriza“, „vom analiza“, „vom urm�ri“, „vom verifica“.
Ca exemple, luate la �nt�mplare, Prim�ria promite c� „va monitoriza modul cum societatea Bratner colecteaz� gunoiu“ sau „va monitoriza zonele �n care se arunc� deseuri“, ori „va monitoriza atent contractele pentru servicii publice“ si altele.

Planul de Mobilitate Urban� Durabil� se bazeaz� pe finantare gen v�nzarea bl�nii ursului din p�dure“

Singurul capitol din Programul de guvernare local� care st�rneste urme de interes este Planul de Mobilitate Urban� Durabil� (PMUD), care promite investitii de circa 63 milioane euro f�r� TVA. Bine�nteles c� nu trebuie s� ne �ngrijoreze sursa acestor bani, stiin prea bine c� fostul edil a l�sat Prim�ria cu fundul gol pe pragul falimentului. Ni se promite c� Prim�ria va lucra pe br�nci ca s� acceseze fonduri europene si asta ar trebui s� ne �ngrijoreze, deoarece premierul Ciolos ne-a dezv�luit bilantul dezastros al „acces�rii fondurilor europene“.
Rom�nia nu a fost capabil� s� acceseze nici 1% din fondurile puse la dispozitie. Dar, am mai spus-o, au spus-o si altii, c� Prim�ria va fi adus� sap� de lemn de aventurierii care au condus-o, c� cel putin dou� decenii, nici un primar nu-si va putea permite s� promit� c� va investi ceva, mai mult dec�t �n h�rtie igienic�. Acesta este bilantul „guvern�rii locale“ din ultimii 10 ani, dar c� domnul actual primar desfide inteligenta si buna credint� a pietrenilor, promit�nd cai verzi pe pereti, pe baza unor fonduri iluzorii pe care premierul Ciolos nu si le asum�. S-a mai dus si fostul primar, Gheorghe Stefan la „fonduri europene“ cu m�na �ntins� pentru Telegondol� si a venit cu palma �n fund, oblig�ndu-ne, f�r� s� ne �ntrebe, s-o construim pe banii nostri. Si �nc� ce bani! Jum�tate din „fondurile europene“ pe care Prim�ria se
angajeaz� s� le acceseze sunt destinate moderniz�rii transportului de
persoane �n Piatra Neamt, care se vrea durabil, c� asa d� bine la
auz. P�n� si Consiliul Judetean este sedus de ideea introducerii �n Piatra Neamt a unui „transport european durabil“, pentru a nu-l l�sa pe Dragos Chitic s� ia toti laurii. �n primul r�nd, este bine de stiut c� din cauza unor multiple inconveniente, specialittii �n domeniu au ajuns la concluzia c� un „transport public de persoane“ nu poate fi definit ca durabil. Un astfel de transport poate fi modernizat si at�t. �n Europa nu functioneaz� un „transport european“, ci un „transport modernizat a c�rui caracteristici se pot deslusi de orice specialist �n problem�, din literatura de specialitate . Parafraz�nd zicala „cine are barb� are nevoie si de pieptene“, se poate enunta c� „cine vrea transport modern, are nevoie de specialisti. Astfel, ne limit�m �n a emite platitudini �n materie si vom ajunge de unde am plecat. Dac� �n Piatra Neamt, ca de altfel si �n judet, transportul public de persoane este ca vai de mama lui, aceasta se datoreaz� �n primul r�nd lipsei specialistilor din Administratie si lipsei unui control profesionist. Organizarea transportului a fost l�sat� cvasitotal la discretia operatorilor de transport, interesati, sprijiniti „dezinteresat“ de Autoritatea Rutier� Rom�n�. Putem spune c� �n lipsa specialistilor atestati, autoritatea local� s-a implicat �n aceast� situatie pe care acum o depl�nge.

Transportul public de persoane actual este o caricatur�. Lipseste cu des�v�rtire predictibilitatea

Un transport public de persoane „durabil“ si „european“ �nseamn� mult mai mult dec�t modernizarea parcului de autobuze si troleibuze si modernizarea infrastructurii. C�nd nu stim care sunt cerintele reale ale unui „transport modernizat“ �l etichet�m scurt ca „transport european“, dovedind din start s�r�cia nu din vocabular, ci de idei. Rom�nia are �n vigoare legislatie necesar� organiz�rii unui transport de persoane, numai c� aceast� legislatie trebuie �nteleas� si aplicat� printr-un management eficient. Ce este drept, municipalitatea �si propune s� asigure o strategie de management pentru transportul public de persoane, prin care s� conving� populatia s� utilizeze acest transport ca o alternativ� la utilizarea autoturismelor proprii. Pentru realizarea unui astfel de deziderat trebuie realizat� o strategie complex� privind asigurarea „Accesibilit�tii“ la acest mod de transport, care este pilonul de baz� �n satisfactia nevoilor de mobilitate a �ntregii populatii. Un transport accesibil trebuie s� fie predictibil, pentru a satisface cerinta de mobilitate. Pentru a m�ri gradul de accesibilitate, administratia local� trebuie � ia �n calcul o suit� de actiuni ce trebuie �ntreprinse:
- Desemnarea unei retele de transport, functie de infrastructura
existent� si popularizarea acesteia �n toate statiile
- Realizarea programului de transport si popularizarea acestuia �n toate statiile
- Stabilirea statiilor pe traseu si dotarea uniform� si corespunz�toare, conform legii, a acestora
- Stabilirea si monitorizarea permanent� a fluxurilor de c�l�tori �n
statii, dimensionarea ritmicit�tii si capacit�tii de transport functie de
aceste fluxuri
- Informarea continu� �n statii prin „sisteme inteligente“ bazate
pe o dispecerizare adecvat�
- Modernizarea si dimensionarea capacit�tii mijloacelor de
transport
- Micsorarea timpilor de asteptare �n statii si a timpilor de
transport
- Micsorarea costurilor externe ale transportului care sunt multiple
si internalizarea acestora
- Asigurarea conditiilor cresterii coeziunii sociale teritoriale prin
asigurarea leg�turii municipiului cu localit�tile limitrofe. Transportul
local nu poate fi accesibil suficient dac� se limiteaz� �n perimetrul
localit�tii. Aici se justific� interventia Consiliului Judetean, a c�rui
contributie prioritar� ar trebui s� o constituie �nfiintarea unei asociatii
intercomunitare privind transportul de persoane. Numai dac� se vor asigura minimal realizarea acestor cerinte se poate c� vom avea un transport de persoane modern �n Piatra Neamt. Si dac� va fi si ecologic, cu at�t mai bine.

Articol afisat de 1458 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan BIVOLARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective