Arhiepiscopia: revolta e ca o ploaie de var�
• purt�torul de cuv�nt al Arhiepiscopiei Roman sustine c� sup�r�rile monahilor de la schitul Oituz s�nt treburi interne ale bisericii • „E o mic� problem� pe care o vom rezolva �n interior. Este ca o ploaie de var�: ne sperie, ne tulbur�, dar trece“, a declarat ieri preotul Alexandru Zamfir •
Articolul „Caz f�r� precedent �n Biserica Ortodox�“ publicat marti, 19 iulie, f�cea cunoscut opiniei publice c� staretul schitului Oituz, Macarie Banu a decis s� �ntrerup� pomenirea �n slujba Liturghiei a IPS Ioachim B�c�oanul, ca semn de protest fat� de participarea arhiereului la lucr�rile Sinodului Panortodox din Creta. La o zi dup� aparitia aricolului, purt�torul de cuv�nt al Arhiepiscopiei, preotul Alexandru Zamfir, a deschis canalele de comunicare si a catalogat pozitia staretului Macarie si a altui monah, Atanasie Parfenie, drept o „ploaie de var� trec�toare“. „Nu putem vorbi de o rupere a Bisericii. P�n� la urm� este voarba doar de opinia personal� a doi ieromonahi de la schitul Oituz, din aria jurisdictional-canonic� a Arhiepiscopiei Romanului si Bac�ului. Atitudinea IPS Arhiereu este aceea de �ng�duint�. �n fond, nu e prima dat� c�nd un copil se sup�r� pe p�rintele s�u, evident f�r� motiv. Astept�m cu �ng�duint� �ntoarcerea celor care, din p�cate, acum merg pe un drum gresit. Argumentul scripturistic r�m�ne acela al astept�rii �ntoarcerii «fiului risipitor» pe care un p�rinte �ncearc� s�-l determine s� se �ntoarc�. Din p�cate, s�nt voci care se ridic� �mpotriva Sinodului din Creta, �mpotriva ecumenismului, lucruri pe care le consider� nedrepte si neadev�rate, neconforme cu �nv�t�tura crestin-ortodox�. Principiul potrivit c�ruia cineva locuieste �ntr-o m�n�stire sau schit cum e cazul de fat� este acela al acuz�rii liber asumate. �ntotdeauna lucrurile se vor vedea diferit. Depinde din care punct de vedere privesti lucrurile. Regret�m sincer c� acesti doi ieromonahi au luat acest� hot�r�re nes�buit�. �nalt Prea Sfintitul va continua s�-i pomeneasc� �n rug�ciunile sale pe cei doi ieromonahi, c�ut�nd s� p�streze comuniunea dintre ierarh si ceilalti neatins�, nestirbit� si nesmintit�. E ceva care n-ar trebui s� fac� obiectul analizei societ�tii civile. E o reactie care va dura ceva timp p�n� Dumnezeu �i va �ntelepti pe cei doi. La mijloc e de fapt legea
p�catului numit m�ndrie. Vom face ce e normal pentru �ndreptarea lor
crestineasc� prin rug�ciune. E nevoie �ns� de liniste pentru
�ntoarcerea la matc� a celor doi monahi. Este ca o ploiare, ca o furtun� de var�: ne sperie, ne tulbur�, dar trece. Totul e ca stric�ciunile care r�m�n s� se repare. Este bine ca si jurnalistii s� �nteleag� c� astfel de discutii si dezv�luiri �n pres� nu fac bine nici �ntr-un caz bisericii si nici nu s�nt obiectul prevederilor Legii 544 a transparentei publice. E o mic� problem� intern� pe care o vom rezolva �n interior“, a precizat preotul Zamfir. Acesta sustine c� se vorbeste prea mult si nefundamentat despre antiecumenism, antimasonerie. „Nu exist� dovezi si argumente care s� sustin� opiniile celor doi ieromonahi. De rug�ciunile din S�pt�m�na de unitate crestin� se discut� de ani buni si se fac cu aprobarea Sf�ntului Sinod. La Sinodul Panortodox din Creta
a fost cel putin jum�tate din Sf�ntul Sinod. C�t despre masonerie si
schizm� nici nu poate intra �n discutie. Nu se pune problema s�
confirm�m existenta a 50 de monahi care i s-ar al�tura staretului
Macarie Banu. C�t despre unitate �n diversitate se vorbeste, de
asemenea, de foarte mult� vreme. S�ntem diversi, dar trebuie s� fim
uniti �ntru Hristos. Pe acest domeniu putem vorbi foarte mult“, a mai
spus purt�torul de cuv�nt al Arhiepiscopiei Romanului.
|