Iat� ce ne irit� si ce reclam�m
• Protectia Consumatorului a aplicat amenzi de 1,36 milioane �n primele 10 luni • au fost retrase definitiv de la comercializare m�rfuri de 41.869 de lei • �n ultima perioad�, reclamatiile la produsele nealimentare le-au devansat pe cele de la alimente • cele mai multe nemultumiri s�nt pentru utilit�ti, servicii de telefonie si transport, post� si comunicatiile • Comisarii din cadrul Protecteie Consumatorului Neamt au avut destul de munc� de la �nceputul acestui an si �n afar� de controalele tematice, nationale, au avut si verific�ri ca urmare a sesiz�rilor referitoare la anumite servicii sau utilit�ti. Conform datelor de bilant ale institutiei, de la �nceputul anului si p�n� la 1 noiembrie comisarii nemteni au efectuat un num�r record de actiuni de verificare, �n total fiind vorba de 2.097, mai multe dec�t �n aceeasi perioad� a anului trecut c�nd au avut loc numai 1.892 de actiuni privind conformitatea produselor sau a serviciilor. „Ca urmare a constat�rii nerespect�rii prevederilor legale de c�tre operatorii economici verificati, �n 1.551 cazuri au fost �ntocmite procese verbale de constatare a contraventiei prin care au fost aplicate sanctiuni pecuniare �n valoare de 1.365.150 lei, cu �ncasarea operativ� a amenzilor �n valoare de 330.650“, a declarat Natalia Hrusc�, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Neamt. �n vederea limit�rii prejudicierii consumatorilor, odat� cu aplicarea de sanctiuni au fost dispuse si m�suri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele si serviciile cu deficiente. De la �nceputul anului au fost oprite temporar de la v�nzare, p�n� la remedierea deficientelor constatate, produse �n valoare de 1.537.107 lei. Valoarea m�rfurilor neconforme identificate de comisarii nemteni de la Protectia Consumatorului si oprite definitiv de la comercializare a fost mai mic�, de 41.869 lei. Atunci c�nd au existat suspiciuni c� unele produse verificate pot avea neconformit�ti, au fost desf�surate actiuni preventive de prelevare si testare �n laborator pentru un num�r de 30 de produse, de la electrice la textile, sau produse alimentare cum ar fi miere, past� de tomate, cacao, lapte praf. Rezultatele de laborator au confirmat prezumtiile comisarilor pentru 23 % dintre produsele analizate, care s-au dovedit a fi neconforme, iar ca urmare au fost oprite de la v�nzare si retrase de la raft. �n cele 58 de actiuni tematice de control �n domeniul alimentar, nealimentar sau financiar, procesele verbale �ntocmite au evidentiat lipsa conformit�tii pentru 638 de produse alimentare, 230 de produse nealimentare, 219 servicii nealimentare, 9 produse financiare, iar 464 erau din alte grupe. �n alt� ordine de idei �n 2015 s-a �nregistrat o sc�dere a num�rului de sesiz�ri si reclamatii, la 879 fat� de 960 anul trecut. Circa 62% din totalul petitiilor, respectiv 544 de reclamatii vizau prest�rile de servicii, o treime, adic� 273, aveau �n vedere produse nealimentare si numai 7% din reclamatii, �n num�r de 62 aveau �n vedere produsele alimentare. „Dac� alt�dat� se reclama cu prec�dere nerespectarea prevederilor legale la produsele alimentare, ceea ce dovedea c� atentia si utilizarea consumatorilor era orientat� c�tre domeniul alimentar, �n ultimii ani se constat� faptul c� interesul beneficiarilor s-a orientat c�tre produse si servicii din domeniul nealimentar cum ar fi utilit�ti, telefonie, transport, �mbun�t�tire conditiilor de locuit, post� si comunicatii“, a mai apreciat Natalia Hrusc�. Din cele 879 de reclamatii, un num�r de 406, adic� 46,2% au fost solutionate �n favoarea consumatorilor, iar alte 73 (8,3%) au fost redirectionate c�tre alte institutii �n competenta c�rora intrau aspectele reclamate. Un num�r de 90 de sesiz�ri, o zecime din total, au fost nesolutionabile, fie din lipsa documentelor doveditoare, ori fusese dep�sit termenului legal de depunere a reclamatiei, ori erau �ntocmite defectuos de titular, �n cele mai multe lipsind chiar obiectul reclamatiei.
END
|