Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Noiembrie 2015
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 18 Noiembrie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Iat� ce ne irit� si ce reclam�m

• Protectia Consumatorului a aplicat amenzi de 1,36 milioane �n primele 10 luni • au fost retrase definitiv de la comercializare m�rfuri de 41.869 de lei • �n ultima perioad�, reclamatiile la produsele nealimentare le-au devansat pe cele de la alimente • cele mai multe nemultumiri s�nt pentru utilit�ti, servicii de telefonie si transport, post� si comunicatiile •

Comisarii din cadrul Protecteie Consumatorului Neamt au avut destul de munc� de la �nceputul acestui an si �n afar� de controalele tematice, nationale, au avut si verific�ri ca urmare a sesiz�rilor referitoare la anumite servicii sau utilit�ti. Conform datelor de bilant ale institutiei, de la �nceputul anului si p�n� la 1 noiembrie comisarii nemteni au efectuat un num�r record de actiuni de verificare, �n total fiind vorba de 2.097, mai multe dec�t �n aceeasi perioad� a anului trecut c�nd au avut loc numai 1.892 de actiuni privind conformitatea produselor sau a serviciilor. „Ca urmare a constat�rii nerespect�rii prevederilor legale de c�tre operatorii economici verificati, �n 1.551 cazuri au fost �ntocmite procese verbale de constatare a contraventiei prin care au fost aplicate sanctiuni pecuniare �n valoare de 1.365.150 lei, cu �ncasarea operativ� a amenzilor �n valoare de 330.650“, a declarat Natalia Hrusc�, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Neamt. �n vederea limit�rii prejudicierii consumatorilor, odat� cu aplicarea de sanctiuni au fost dispuse si m�suri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele si serviciile cu deficiente. De la �nceputul anului au fost oprite temporar de la v�nzare, p�n� la remedierea deficientelor constatate, produse �n valoare de 1.537.107 lei. Valoarea m�rfurilor neconforme identificate de comisarii nemteni de la Protectia Consumatorului si oprite definitiv de la comercializare a fost mai mic�, de 41.869 lei. Atunci c�nd au existat suspiciuni c� unele produse verificate pot avea neconformit�ti, au fost desf�surate actiuni preventive de prelevare si testare �n laborator pentru un num�r de 30 de produse, de la electrice la textile, sau produse alimentare cum ar fi miere, past� de tomate, cacao, lapte praf. Rezultatele de laborator au confirmat prezumtiile comisarilor pentru 23 % dintre produsele analizate, care s-au dovedit a fi neconforme, iar ca urmare au fost oprite de la v�nzare si retrase de la raft. �n cele 58 de actiuni tematice de control �n domeniul alimentar, nealimentar sau financiar, procesele verbale �ntocmite au evidentiat lipsa conformit�tii pentru 638 de produse alimentare, 230 de produse nealimentare, 219 servicii nealimentare, 9 produse financiare, iar 464 erau din alte grupe. �n alt� ordine de idei �n 2015 s-a �nregistrat o sc�dere a num�rului de sesiz�ri si reclamatii, la 879 fat� de 960 anul trecut. Circa 62% din totalul petitiilor, respectiv 544 de reclamatii vizau prest�rile de servicii, o treime, adic� 273, aveau �n vedere produse nealimentare si numai 7% din reclamatii, �n num�r de 62 aveau �n vedere produsele alimentare. „Dac� alt�dat� se reclama cu prec�dere nerespectarea prevederilor legale la produsele alimentare, ceea ce dovedea c� atentia si utilizarea consumatorilor era orientat� c�tre domeniul alimentar, �n ultimii ani se constat� faptul c� interesul beneficiarilor s-a orientat c�tre produse si servicii din domeniul nealimentar cum ar fi utilit�ti, telefonie, transport, �mbun�t�tire conditiilor de locuit, post� si comunicatii“, a mai apreciat Natalia Hrusc�. Din cele 879 de reclamatii, un num�r de 406, adic� 46,2% au fost solutionate �n favoarea consumatorilor, iar alte 73 (8,3%) au fost redirectionate c�tre alte institutii �n competenta c�rora intrau aspectele reclamate. Un num�r de 90 de sesiz�ri, o zecime din total, au fost nesolutionabile, fie din lipsa documentelor doveditoare, ori fusese dep�sit termenului legal de depunere a reclamatiei, ori erau �ntocmite defectuos de titular, �n cele mai multe lipsind chiar obiectul reclamatiei.
END

Articol afisat de 1400 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective