Drumuri minunate pe h�rtie! �n practic� e jale
• cam toate drumurile nationale din Neamt au finantare pentru reparatii si �ntretinere • practic, s�nt vai de ele si aproape imposibil de reparat • firmele nu s�nt interesate s� presteze prin creier de munte ori la distante mari de statiile de betoane sau asfalt • Teoria ca teoria, dar practica ne omoar�! Drumurile care str�bat judetul Neamt ar trebui s� arate ca �n palm�, av�nd �n vedere c� mai toate au studii de fezabilitate, au proiecte �n baza c�rora s� fie modernizate si au aloc�ri financiare. Numai c� dup� partea de teorie, totul stagneaz� si nu prea se mai ajunge la practic�. Adic� nu prea se g�sesc constructori dornici de a face treab�, desi ar primi bani pentru asta. �n sedinta extraordinar� a Consiliului Judetean de joi, 30 iulie, presedintele Constantin Iacoban a avut o prezentare extrem de savuroas� despre cum stau lucrurile �n domeniul moderniz�rii drumurilor. Discutia a fost deschis� de c�tre penelistul Gabriel Pav�l, care a povestit c� a mers pe drumul spre Harghita, care arat� vai de el si a propus s� fie avut �n vedere drumul Harghita - Recea, care ar scurta calea cu circa 100 de km si care ar lega judetul Neamt de Ardeal. Vicepresedintele Dan Manoliu a tinut s� precizeze c� pentru drumul care str�bate comuna D�muc exist� un proiect si s-au stabilit si datele necesare pentru demararea lucr�rii, „ca s� se scoat� praful din casele oamenilor“. C�t despre drumul dintre judete, exist� parafat� o asociere �ntre Neamt si Harghita �nc� de anul trecut, pe baza c�reia s� se modernizeze calea de leg�tur�. „Astept�m s� se dea drumul la finant�rile europene pentru proiectele interjudetene. Noi singuri nu putem asigura lucrarea, pentru c� vorbim despre peste 100 de miliarde de lei si nu dispunem despre acesti bani“, a spus vicele Manoliu. Discutia a fost extins� de c�tre presedintele Iacoban: „Dac� ne lu�m pe ceea ce avem pe h�rtie... avem cele mai occidentale drumuri. Toate drumurile nationale din Neamt au finantare pentru reparatii si �ntretinere, st�m foarte bine la alocarea de fonduri, dar c�nd se scot «la v�nzare», s� se caute constructori care s� le repare, nu mai vine nimeni. Avem exemplul drumului Hangu - Borca. Nu vine nimeni s� lucreze �n zon�. Cei seriosi, cu statii de betoane, nu se bag� s� lucreze la at�ta distant�, c� nu le convine s� care betoanele, asfaltul at�ta drum. Dar la h�rtii cu care s� ne acoperim, st�m grozav! Avem �n judet nu una, ci dou� directii regionale - de la Iasi si de la Brasov. Cea de la Iasi a mai miscat ceva, dar Directia Brasov, care are �n administrare c�ile de pe Valea Muntelui, n-a f�cut nimic, niciodat�! M� �ntreb, cum naiba nu s-a g�ndit nimeni s� fac� o statie de betoane pe la Poiana Teiului, Poiana Largului, s� se poat� lucra �n zon�! St�m asa, acoperiti de h�rtii, primim finantare, dar nu se cheltuie banii c� n-ai pe ce. Teoretic, avem sanse s� le facem pe toate, dar practic abia am reusit s� punem la punct 20 de kilometri de drum �ntre municipiile Piatra
|