Drumul mortii si-a cerut iar�si tributul
• tragedia rutier� petrecut� s�mb�t� pe DN 15D, soldat� cu trei morti si patru r�niti, readuce �n discutie calitatea carosabilului • anul trecut, politistii au solicitat efectuarea de studii pentru a afla dac� stratul de criblur� a jucat vreun rol �n producerea tragediilor • lucrarea nu a fost finalizat�, iar nenorociri se tot petrec • Soseaua national� care face leg�tura �ntre orasele Piatra Neamt si Roman, cunoscut si sub denumirea de „Drumul mortii“, datorit� num�rului mare de accidente �nregistrate de-a lungul timpului, continu� s� fac� victime. S�mb�t� dimineat�, un nedorit incident petrecut �n apropierea curbei de la Felesti s-a soldat cu decesul a trei persoane si r�nirea grav� a altor patru. Tragedia s-a consumat pe o portiune de drum �n aliniament, dup� o curb� la dreapta. Verific�rile preliminare au indicat faptul c� un t�n�r, de 18 ani, care obtinuse permisul �n urm� cu 10 zile, conducea un autoturism Opel, iar dup� ce a iesit din curb� a pierdut controlul asupra directiei si pe contrasens s-a tamponat cu un alt autoturism. Cercet�rile i-au f�cut pe politisti s� trag� concluzia c� a fost vorba de neadaptarea vitezei la conditiile de carosabil. „Primele verific�ri au indicat faptul c� a fost vorba de vitez� care, coroborat� cu lipsa de experient� a conduc�torului auto, a dus la producerea acestei tragedii“, a declarat un ofiter de politie. Plouase toat� noaptea, inclusiv dimineat�, iar carosabilul era umed, adic� se afla �n acea situatie �n care multi conduc�tori auto s-au pl�ns c� aderenta pneurilor scade simtitor pe acel tronson de drum. De altfel, una dintre presupusele cauze ale unor evenimente a fost cea a criblurii, unii spun�nd c� nu ar fi cea mai potrivit�. De-a lungul anilor, mai multi conduc�tori auto s-au pl�ns presei, dar si politistilor, c� este o problem� serioas� cu aderenta pe acest drum, mai ales c�nd plou�. �n urm� cu doi ani, statistica Politiei Rutiere indica faptul c�, dup� tratamentul cu criblur� si bitum, aplicat �n 2006, pe DN 15D, num�rul accidentelor grave a crescut. Dup� ce oamenii legii au constatat c� este ceva �n neregul� au solicitat administratorului drumului s� intervin�, �n sensul s� frezeze portiunile de sosea �n curb�, �n special �n acele locuri �n care s-au �nregistrat tragedii. Analiza specialistilor a indicat faptul c� foarte multe accidente rutiere grave au avut loc �n special �n zonele de drum �n curb�, dar si pe drum drept, �n conditii meteo deosebite, gen ploaie, ninsoare. Stratul aplicat �n anii 2006-2007 pe DN 15D a fost de rezistent�, fiind folosit�, asa cum spun normele tehnice, criblura. Aceast� suspiciune - c� stratul de criblur� ar fi contribuit la producerea unor grave accidente, face obiectul unei expertize cerut� de politistii rutieri spre sf�rsitul anului trecut. Rezultatul �nc� nu le-a parvenit, expertii nefinaliz�nd cercetarea. „Oricum, �n cazul accidentului de s�mb�t� va fi dispus� si o expertiz� �n cadrul c�reia ofiterul de caz va cere s� se stabileasc� dac� stratul de criblur� a influentat �n vreun fel producerea evenimentului“, am mai aflat de la un politist. Anterior producerii nenorocirii de pe 18 aprilie, �n zona respectiv� au avut loc zeci de evenimente soldate cu persoane decedate sau r�nite grav. La aproximativ 100 de metri de locul ultimului accident, �n ziua de 8 noiembrie anul trecut, de Mihail si Gavril, o tragedie a curmat viata a dou� persoane. Octavian Boureanu, de 36 de ani, conducea un autoturism Seat Cordoba pe directia Piatra Neamt-Roman. La iesirea dintr-o curb� la dreapta, soferul a sc�pat controlul asupra masinii si a intrat �n coliziune cu un copac. �n urma impactului, conduc�torul auto si sotia sa, care se afla pe scaunul din dreapta fat�, au decedat. Si atunci anchetatorii au opinat c� nu a fost adaptat� viteza la conditiile de drum, respectiv carosabil umed si alunecos.
|