Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2015
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 21 Aprilie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Drumul mortii si-a cerut iar�si tributul

• tragedia rutier� petrecut� s�mb�t� pe DN 15D, soldat� cu trei morti si patru r�niti, readuce �n discutie calitatea carosabilului • anul trecut, politistii au solicitat efectuarea de studii pentru a afla dac� stratul de criblur� a jucat vreun rol �n producerea tragediilor • lucrarea nu a fost finalizat�, iar nenorociri se tot petrec •

Soseaua national� care face leg�tura �ntre orasele Piatra Neamt si Roman, cunoscut si sub denumirea de „Drumul mortii“, datorit� num�rului mare de accidente �nregistrate de-a lungul timpului, continu� s� fac� victime. S�mb�t� dimineat�, un nedorit incident petrecut �n apropierea curbei de la Felesti s-a soldat cu decesul a trei persoane si r�nirea grav� a altor patru. Tragedia s-a consumat pe o portiune de drum �n aliniament, dup� o curb� la dreapta. Verific�rile preliminare au indicat faptul c� un t�n�r, de 18 ani, care obtinuse permisul �n urm� cu 10 zile, conducea un autoturism Opel, iar dup� ce a iesit din curb� a pierdut controlul asupra directiei si pe contrasens s-a tamponat cu un alt autoturism. Cercet�rile i-au f�cut pe politisti s� trag� concluzia c� a fost vorba de neadaptarea vitezei la conditiile de carosabil. „Primele verific�ri au indicat faptul c� a fost vorba de vitez� care, coroborat� cu lipsa de experient� a conduc�torului auto, a dus la producerea acestei tragedii“, a declarat un ofiter de politie. Plouase toat� noaptea, inclusiv dimineat�, iar carosabilul era umed, adic� se afla �n acea situatie �n care multi conduc�tori auto s-au pl�ns c� aderenta pneurilor scade simtitor pe acel tronson de drum. De altfel, una dintre presupusele cauze ale unor evenimente a fost cea a criblurii, unii spun�nd c� nu ar fi cea mai potrivit�. De-a lungul anilor, mai multi conduc�tori auto s-au pl�ns presei, dar si politistilor, c� este o problem� serioas� cu aderenta pe acest drum, mai ales c�nd plou�. �n urm� cu doi ani, statistica Politiei Rutiere indica faptul c�, dup� tratamentul cu criblur� si bitum, aplicat �n 2006, pe DN 15D, num�rul accidentelor grave a crescut. Dup� ce oamenii legii au constatat c� este ceva �n neregul� au solicitat administratorului drumului s� intervin�, �n sensul s� frezeze portiunile de sosea �n curb�, �n special �n acele locuri �n care s-au �nregistrat tragedii. Analiza specialistilor a indicat faptul c� foarte multe accidente rutiere grave au avut loc �n special �n zonele de drum �n curb�, dar si pe drum drept, �n conditii meteo deosebite, gen ploaie, ninsoare. Stratul aplicat �n anii 2006-2007 pe DN 15D a fost de rezistent�, fiind folosit�, asa cum spun normele tehnice, criblura. Aceast� suspiciune - c� stratul de criblur� ar fi contribuit la producerea unor grave accidente, face obiectul unei expertize cerut� de politistii rutieri spre sf�rsitul anului trecut. Rezultatul �nc� nu le-a parvenit, expertii nefinaliz�nd cercetarea. „Oricum, �n cazul accidentului de s�mb�t� va fi dispus� si o expertiz� �n cadrul c�reia ofiterul de caz va cere s� se stabileasc� dac� stratul de criblur� a influentat �n vreun fel producerea evenimentului“, am mai aflat de la un politist. Anterior producerii nenorocirii de pe 18 aprilie, �n zona respectiv� au avut loc zeci de evenimente soldate cu persoane decedate sau r�nite grav. La aproximativ 100 de metri de locul ultimului accident, �n ziua de 8 noiembrie anul trecut, de Mihail si Gavril, o tragedie a curmat viata a dou� persoane. Octavian Boureanu, de 36 de ani, conducea un autoturism Seat Cordoba pe directia Piatra Neamt-Roman. La iesirea dintr-o curb� la dreapta, soferul a sc�pat controlul asupra masinii si a intrat �n coliziune cu un copac. �n urma impactului, conduc�torul auto si sotia sa, care se afla pe scaunul din dreapta fat�, au decedat. Si atunci anchetatorii au opinat c� nu a fost adaptat� viteza la conditiile de drum, respectiv carosabil umed si alunecos.

Articol afisat de 2412 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective