Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Februarie 2015
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Politica 12 Februarie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Liberalii vor Autostrada Moldova p�n� �n 2021

• deputatul Mugur Cozmanciuc este nemultumit de noua variant� a MasterPlanului de Transport si solicit� ca Autostrada Moldova s� fie realizat� p�n� �n 2021, nu p�n� �n 2030, cum a stabilit Guvernul PSD • „Nu ne dorim o Moldov� �n izolare si s�r�cie p�n� �n 2030, c�nd are de g�nd PSD-ul s� se preocupe de infrastructura din Regiunea Nord-Est“, a declarat liderul liberal •

Noua variant� a MasterPlanului de Transport �i nemultumeste �n continuare pe liberali. Faptul c� Guvernul PSD a acceptat, la presiunea PNL, s� includ� si Autostrada Moldova �n noua form� a MasterPlanului nu �i �nc�nt� pe liberali. Si asta din cauza teremenului prev�zut pentru realizarea proiectului, 2030. „Dup� demersurile PNL pentru Autostrada T�rgu Mures-T�rgu Neamt-Ungheni, Guvernul, �n Masterplanul General de Transport ne spune da, dar �n 2030, f�r� s� putem beneficia de fonduri europene p�n� la final“, a declarat deputatul Cozmanciuc, liderul liberalilor nemteni. Parlamentarul consider� extrem de grav faptul c� Guvernul PSD are �n vedere realizarea Autostr�zii �n anul 2030. „Chiar dac� p�n� la urm� au acceptat, la presiunea PNL, s� fac� autostrad� �n Moldova, trebuie s� �nteleag� c� acest lucru trebuie s� se �nt�mple repede, p�n� �n 2021! Nu ne dorim o Moldov� �n izolare si s�r�cie p�n� �n 2030, c�nd are de g�nd PSD-ul s� se preocupe de infrastructura din Regiunea Nord-Est.
Lipsa unei infrastructuri rutiere corespunz�toare este unul din motivele principale pentru care aceast� regiune este printre cele mai s�race din Rom�nia. Refuzul includerii acestui proiect pe lista de priorit�ti a Guvernului va condamna zona la izolare si s�r�cie si pentru anii care vin. Nu cred c� trebuie s� mai astept�m nici o zi pentru a face demersurile necesare pentru realizarea acestei autostr�zi. Trebuie s� �ntelegem c� este unul din proiectele de tar� ale Rom�niei“, a declarat Mugur Cozmanciuc. De precizat c� acesta a initiat �mpreun� cu deputatii PNL din regiunea Moldovei o scrisoare adresat� ministrului Ioan Rus �n care �i prezint� priorit�tile de investitii �n infrastructura rutier�, necesare pentru o dezvoltare economico-social� armonioas� a regiunii Moldova. Una dintre priorit�ti o reprezint� realizarea autostr�zii T�rgu Mures-Iasi-Ungheni. „Este foarte important ca acest proiect s� fie inclus spre finantare si executie �n perioada 2014-2020, av�nd �n vedere c� �n planul retelelor de transport din Europa de Est lipseste conexiunea est-vest �n centrul regiunii est europene, ceea ce conduce la izolarea geografic� a nordului si estului Rom�niei, Republicii Moldova si sud-vestului Ucrainei. Sustinem asadar realizarea cu prioritate de autostr�zi de pe coridoarele TEN-T Core, iar eventualele drumuri expres s� fie orientate pe coridoarele TEN-T Comprehensive, unde cota de cofinantare este mult mai mic�. Conexiunea est-vest (Ungheni-Iasi-T�rgu Neamt-T�rgu Mures) este situat� pe TEN-T Core, spre deosebire de programata autostrad� Bac�u-Brasov, cu tronson Bac�u-Pascani, care e TEN-T comprehensive“, se arat� �n scrisoarea parlamentarilor liberali. O alt� prioritate prezentat� ministrului Rus este autostrada Siret-Suceava-Bac�u-Buz�u-Bucuresti-Giurgiu. Nu �n ultimul r�nd, parlamentarii liberali au atras atentia c� modernizarea mai multor drumuri nationale din Moldova reprezint� proiecte de infrastructur� care se impun a fi parte a Masterplanului General de Transport. „Uniunea European� a impus s� ne definitiv�m executia coridoarelor de transport (TEN-T Core & Comprehensive) p�n� la sf�rsitul exercitiului financiar 2014-2021. �n caz contrar, UE nu va mai finanta dup� 2021 portiuni din aceste sectoare, ele put�nd fi realizate doar cu fonduri extra-comunitare“, se mai arat� �n scrisoarea parlamentarilor liberali.

Articol afisat de 1392 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective