La agentiile de turism nu toate s�nt �n regul�
• cele mai multe din nereguli au fost taxate cu amenzi de c�tre Protectia Consumatorului • pentru parte din deficiente au fost dispuse termene de remediere • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au efectuat o serie de verific�ri la operatorii care comercializeaz� pachete de servicii turistice. „Au fost cuprinsi �n actiunea de verificare 16 agentii de turism, iar la 13 s-au constatat abateri de la prevederile legale at�t specifice, c�t si cele generale din domeniul protectiei consumatorilor. S-au aplicat trei amenzi contraventionale �n valoare de 6.000 lei si 11 avertismente. Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor au fost dispuse termene de remediere a neregulilor constate“, a declarat Natalia Hrusc�, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Referitor la informarea consumatorilor au fost constatate trei cazuri de �nc�lcare a prevederilor legale, c�nd nu se comunicau turistului informatiile referitoare la pasapoarte si vize, precum si formalit�tile de s�n�tate pentru c�l�torie si sedere. �n ce priveste contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, nu se furniza clientului bonul de comand� �n cazul solicit�rii unor pachete de servicii turistice, iar �n sapte cazuri au fost g�site modific�ri ori omiteri ale clauzelor din contractul-cadru de comercializare a pachetelor. Au fost identificate cinci agentii care utilizeaz� contracte ale tour-operatorilor sau contracte proprii care nu respect� perioadele de timp �n functie de care se stabilesc penalit�tile aplicabile turistului, �n cazul rezilierii contractului din vina sa. �n dou� cazuri s-a constatat c� �n contractele �ncheiate nu erau mentionate denumirea si adresa agentiei care furnizeaz� pachetul de servicii. �n ce priveste asigurarea turistilor, toti operatorii f�ceau referire la faptul c� turistul este asigurat pentru insolvabilitatea si falimentul operatorului, dar unii nu aveau mentionate �n contracte conditiile si termenele �n care clientul poate solicita plata desp�gubirilor. Alte abateri vizau neafisarea la loc vizibil a datelor firmei, licenta de turism, brevetul de turism, polita de asigurare valabil�, ori cursul de schimb valutar, desi preturile nu erau prezentate �n moneda national�. Putini erau operatorii care informau c�, facultativ, turistul poate �ncheia un contract care s� acopere taxele de transfer, de repatriere �n caz de accidente, boala sau deces, si cel mai important a unei asigurari „storno“ �n cazul pl�tii integrale a pachetului de turism Early Booking.
|