1.000 de c�rti la Liceul S�b�oani
Elevii Liceului Teoretic Vasile Alecsandri S�b�oani au primit 1.000 de volume apartin�nd unor clasici ai literaturii rom�ne, oferite de Fundatia Mereu Aproape, �n cadrul programului de granturi Books For Youth. Institutia de �nv�t�m�nt a �nscris �n concurs un proiect amplu, care urm�reste stimularea interesului pentru lectur� individual� si colectiv� �n perioada scolar� mic�, antrenarea �n activit�ti variate si bogate �n continut �n vederea dezvolt�rii si activiz�rii vocabularului si a dob�ndirii tehnicilor de munc� intelectual�, av�nd ca instrument cartea aflat� �n proximitatea, atentia si interesul elevilor. Totodat�, proiectul �si propune s� actualizeze cunostintele cadrelor didactice �n ceea ce priveste cultivarea competentelor-cheie �n r�ndul elevilor. Prin activit�ti cu cartea, c�rtile Mereu Aproape vor deveni prin intermediul acestui proiect instrumente de comunicare, motivatie, autocunoastere pentru fiecare elev. Proiectul va avea impact asupra elevilor prin descoperirea unui model de educare �n spiritul cet�teniei europene, a valorilor si competentelor-cheie, pe care trebuie s� si le �nsuseasc� elevii �nc� de la formarea initial�, constituind astfel si o baz� pentru �nv�tarea viitoare, pentru atingerea potentialului educational maxim. Cadrele didactice se vor perfectiona �n aplicarea celor mai noi si moderne tehnici de citit-scris la elevi. Comunitatea local� va putea s� reconsidere rolul si importanta c�rtilor �n viata oamenilor. „S�ntem fericiti s� putem oferi elevilor scolii noastre un num�r mare de volume, care �n scurt timp vor deveni «prieteni» ai lor, ce �i vor �nsoti pe drumul cunoasterii. S�ntem �nc�ntati de reactia pozitiv� a elevilor atunci c�nd au v�zut c�rtile, iar proiectul �si propune s�-i antreneze �ntr-o serie de actiuni. Activit�tile vor constitui preg�tirea bagajului fiec�rui copil si adult interesat de dezvoltare emotional� si social�, pentru marea c�l�torie c�tre succes“, a declarat coordonatoarea proiectului, Cecilia Stefania Cobzaru, profesor pentru �nv�t�m�ntul primar.
|