�ngrijorare pentru siguran�a unui pod din Bicaz
Excavarea aluviunilor din zona de confluen�� a r�urilor Bistri�a �i Bicaz, din ora�ul Bicaz, i-a pus pe jar pe localnici. Unii dintre cei alarma�i de m�sura luat� de c�tre executivul local au cerut sprijinul redac�iei Monitorul de Neam�, pentru g�sirea unei solu�ii de stopare a ac�iunii. „Exist� pericolul s� fie atacat� structura de rezisten�� a podului de pe DN15, ce face leg�tura �ntre Bicaz �i Piatra Neam�“, a anun�at, telefonic, Constantin Hionis din Bicaz.
Reporterii Monitorul de Neam� s-au deplasat la fa�a locului �i au constatat c� ac�iunea de excavare era �n toi. �n zon� se afla o Wolla, balastul excavat - �n fapt, aluviunile transportate de r�ul Bicaz, odat� cu cre�terea debitului, �i care au �n�l�at nivelul albiei, amenin��nd devierea cursului apei - era transportat, cu o autobasculant�, pe unele str�du�e periferice. Ac�iunea a fost comandat� de c�tre executivul bic�jean, ca urmare a unei adrese primite din partea Sistemului de Gospod�rire a Apelor Neam�, �n care se stipula ca administra�iile locale s� ia m�suri de eliminare a obstacolelor din albii sau de pe malurile cursurilor de ap�. „Este adev�rat c� excavarea aluviunilor, din aval de podul la care se face referire, a fost dispus� de c�tre executivul prim�riei, dar ac�iunea s-a �ncadrat �n adresa 1619 din 03.04.2006 emis� de c�tre conducerea SGA Neam�, prin care am aten�iona�i ca, p�n� la data de 03.05.2006, s� lu�m «m�suri de eliminare a obstacolelor din albii sau de pe malurile cursurilor de ap�». Or, �n aceast� prim�var�, apa r�ului Bicaz �i-a m�rit debitul �i aluviunile transportate din amonte s-au localizat la confluen�a cu r�ul Bistri�a, amenin��nd schimbarea cursului de ap�. �i dac� tot am �ntreprins aceast� ac�iune, ne-am g�ndit s� balast�m �i c�teva str�du�e din cartierele l�turalnice“, a declarat Mihai S�punaru, viceprimarul ora�ului Bicaz. C�t prive�te siguran�a podului ce leag� Bicazul de Piatra Neam�, pe DN 15, �ntr-adev�r, au fost semnalate unele probleme care se pare c� �i afecteaz� structura de rezisten��, dar principala cauz� este debitul mare al apei Bicazului, din vara trecut�, care a s�pat �i chiar dizlocat roc�, la «r�d�cina» unuia dintre pilonii de sus�inere. Pe de alt� parte, podul este intens circulat, iar trecerea ma�inilor prin numeroasele gropi din covorul asfaltic provoac� o cre�tere �n intensitate a trepida�iilor, evident cu efecte asupra structurii sale de rezisten��.
|