Trenul �evarilor, o amintire
• sindicatele din „Mittal Steel“ s�nt nemul�umite de lipsa de transparen�� �n actul managerial • acestea sus�in c� decizia de desfiin�are a trenului �i externalizare a serviciilor de transport s-ar fi luat cu �nc�lcarea Codului Muncii, care prevede obligativitatea consult�rii partenerilor sociali • prin aceast� decizie, 300 de salaria�i ar putea r�m�ne f�r� loc de munc� • Conducerea Sindicatului Liber „Petrotub“ este nemul�umit� de faptul c� decizia de externalizare a serviciilor de transport, �ncep�nd cu 1 mai, s-a luat f�r� consultarea sindicatelor, a�a cum prevede Codul Muncii. Externalizarea transportului presupune �i desfiin�area b�tr�nului tren, care, din 1957, car�, �n trei schimburi, salaria�ii ce lucreaz� pe cea mai mare platform� industrial� a municipiului �i a jude�ului. „De�i se discut�, tot mai insistent, despre externalizarea serviciilor de transport, noi nu avem nici o informa�ie oficial�, despre o asemenea decizie. �n conformitate cu articolul 40, litera «c», din Codul Muncii, conducerea societ��ii avea obliga�ia de a se consulta cu noi, cu privire la deciziile de externalizare a serviciilor care privesc marea mas� a salaria�ilor, ca �n cazul transporturilor. Noi am f�cut, mar�i, 5 aprilie, o adres� c�tre directorul cu probleme de achizi�ii, care ar fi avut obligativitatea s� ne anun�e m�sura unei eventuale externaliz�ri a Serviciului de transport, pentru c� acesta prive�te via�a celor 3.000 de salaria�i ce lucreaz� �n uzin�. Acest director, �mpreun� cu un director indian, «taie �i sp�nzur�», f�r� a se subordona directorului general de la Roman, ceea ce creeaz� mari disfunc�ii, �n ceea ce prive�te comunicarea. Pe de alt� parte, nu se �tie ce se va �nt�mpla cu cei aproximativ 300 de salaria�i, care lucrau �n sectorul transporturi, pentru c�, �n conformitate cu prevederile contractului de v�nzare-cump�rare, patronul nu poate, �nc�, disponibiliza personal, dec�t prin plec�ri voluntare“, a declarat Gheorghe Ciobanu, liderul Sindicatului Liber „Petrotub“. Externalizarea serviciilor de transport ar �nsemna, �n opinia sindicatelor, desfiin�area garajului, a transportului de marf� �i c�l�tori, rezolvarea problemelor de repara�ii la autoturismele uzinei cu firme din exterior, care vor presupune cheltuieli mult mai mari dec�t cele de p�n� acum. Sindicalistul a mai spus c� una din marile „sc�p�ri“ ale Contractului colectiv de munc�, �ncheiat �n 2004, ar fi fost �i aceea a omiterii unor preciz�ri clare legate de obligativitatea patronatelor de a asigura transportul gratuit al salaria�ilor, de la domiciliu la uzin�.
Dorian Dumitrescu, �ef al Departamentului de Rela�ii Publice din LNM Rom�nia, a confirmat decizia de externalizare a serviciilor de transport, sus�in�nd, �ns�, c� aceasta este una pur economic� �i c� sindicatelor li s-a adus la cuno�tin�� acest lucru, dar c� nu este obligatoriu s� se fi negociat o astfel de hot�r�re. „Mittal Steel va continua s� sus�in�, din fondurile proprii, transportul salaria�ilor �ntre sediul companiei �i gara de c�l�tori, folosind autobuze ale unui transportator independent. Cursele se vor desf�ura dup� grafice bine stabilite, astfel �nc�t nici unul dintre salaria�i s� nu fie pus �n situa�ia de a �nt�rzia. Transportatorul va achizi�iona autobuze noi, care vor deservi aceast� rut�. Pentru necesit��i urgente sau �n afara programului fix, transportatorul va pune la dispozi�ie microbuze. Cursa companie-gar�, �n valoare de 40 RON pe lun�, va fi gratuit�, iar cei care vor dori s� c�l�toreasc� �i la domiciliu vor trebui s� achite 12 RON pe lun�“, a precizat Dorian Dumitrescu.
|