Consilierii CJ, interese de culise �n transporturi
• consilierii judeteni s-au certat pe �mp�rtirea traseelor, pe aranjamente de culise, pe num�rul de voturi si pe Regulamentul serviciului de transport public judetean • dup� ce s-au opintit ca s� treac� un mini-proiect, c�nd s�-l voteze pe cel mare initiativa a picat n
Vor s� par� dornici de a lucra pentru binele judetului, dar periodic consilierii judeteni �si dau �n stamb� si pe la c�te un proiect de hot�r�re se itesc mai mult dec�t e nevoie, m�nati fiind de interese. A fost cazul si la ultima sedint� a CJ, una cu caracter extraordinar, dar �n care au fost dezb�tute si proiecte care nu s�nt nici pe departe urgente. Ca de exemplu un proiect prin care firmei Troleibuzul i se acordau f�r� licitatie 12 trasee dup� care, ca s� nu fie loc de t�gad�, acest proiect s� fie inclus �n urm�torul care intra �n dezbatere, adic� �n Regulamentul serviciului de transport public judetean, care �si astepta aprobarea. Proiectul Troleibuzului a intrat mai greu pe ordinea de zi, pentru c� a fost distribuit consilierilor �nainte de sedint� si secretarul general Dana Soroceanu a precizat c� oricum ar fi votat ea va face obiectiune si prefectul ar fi cel care va avea putere de decizie, dac� hot�r�rea este legal� sau nu. Extrem de vehement s-a dovedit a fi t�r�nistul Cristian Tomulet, care al�turi de Gheorghe Vasiloiu au „strigat“ pentru binele Troleibuzul, pentru care cereau �ncredintare direct� a celor 12 trasee de interes judetean. Din c�nd �n c�nd se pronunta jurista Dana Soroceanu, care urm�rea textul legii, dar la un moment dat pedelistul Vasiloiu i-a spus: „Multumim de lectur�, doamna secretar, dar s� stiti c� 90% dintre proiectele de CJ nu stau pe site c�te 30 de zile, cum vreti s� stea acesta, si n-ati mai vorbit de ilegalitate“. Apoi, tot el, a strigat destul de amenint�tor c�tre presedinte: „Scrieti domnilor, pe Troleibuzul, «Faliment si gata!». Presedintele T�r�t� i-a replicat c� la preluarea mandatului societatea era aproape �n faliment, din cauza administr�rii pedeliste, iar acum a ajuns s� aib� oarece profit!. Contrele au continuat cu nemiluita, Vasiloiu propun�ndu-i, ironic, secretarului general s� aduc� si o tabl� de care s� se foloseasc� atunci c�nd caut� s� le tin� lectii consilierilor. P�n� la urm� proiectul a trecut, dar a fost o victorie inutil�, pentru c� la aprobarea Regulamentului judetean �n baza c�ruia s� se organizeze licitatii pentru restul traseelor, iar cele date c�tre Troleibuzul s� fie prinse �ntr-un amendament, pentru c� legislatia �n vigoare permite societ�tii de interes judetean s� primeasc� trasee prin �ncredintare direct�. S�biile s-au ascutit si au ap�rut alte interese, expuse �n prezenta unora dintre transportatorii din judet. Gabriel Farcas, despre care unii consilieri spun c� ar fi direct implicat �n problema transportului de persoane, a sustinut c� dac� nu se voteaz� regulamentul, se blocheaz� toate aceste servicii c�tre populatie, pentru c� nu se mai poate organiza licitatia. Ultima zi �n care s-ar putea depune acest regulament c�tre Ministerul Comunicatiilor este 27 octombrie. „Bloc�m licitatiile dac� nu aprob�m proiectul. Si avem �n judet at�tia agenti economici care au b�gat mii de euro �n mijloace de transport si r�m�n f�r� activitate Si nu mai avem timp de alt� aprobare, dec�t dac� mai facem o sedint� extraordinar�“, a sustinut Gabriel Farcas. Alte contre, ba despre forma proiectului, ba despre trasee, care si cum s� fie licitate, astfel �nc�t presedintele a supus la vot textul. Si nu o dat�, ci de patru ori, pentru a pica pe r�nd. La un moment dat chiar s-au strigat 41 de voturi �nregistrate, �n conditiile �n care erau 31 de votanti de toti. �nainte de ultima sfortare, consilierii au fost �ntr-o pauz� de consult�ri, iar c�nd au revenit la vot presedintele a anuntat c� a fost o defectiune tehnic� la exprimarea optiunilor p�n� atunci si de aceea a mai cerut o dat� votul. Si a fost tot f�r� noroc, astfel c� �n acest moment judetul Neamt nu are Regulament si caiet de sarcini care s� poat� fi trimis spre avizarea Ministerului Comunicatiilor si mai departe s� se organizeze licitatii si apoi s� se �mpart� traseele.
|