455 DE MILIOANE VECHI, PRIMELE DIRECTORULUI
Ce bine a mai fost la firma Troleibuzul!
• raportul de audit efectuat la societatea Troleibuzul a scos la iveal� o serie de nereguli • controlul a vizat activitatea societ�tii �n primul semestru al anului 2012 • premii, �mprumuturi c�tre salariati, contracte p�guboase • acestea s�nt doar c�teva dintre problemele identificate de auditori • dou� prime date directorului au totalizat 45.585 de lei noi, iar site-ul firmei a costat 10.000 de euro • Premii pentru director, �mprumuturi pentru angajati, bani cheltuiti aiurea, contracte p�guboase. Acestea s�nt principalele probleme identificate la societatea Troleibuzul �n primul semestru al anului 2012. Conducerea Consiliului Judetean a solicitat efectuarea unui control pentru a se vedea cum au fost cheltuite fondurile bugetare la Troleibuzul. Rezultatul nu a fost deloc unul multumitor, drept pentru care auditorii au recomandat actualei conduceri s� ia m�suri pentru a fi remediate problemele identificate. Una dintre aceste se refer�, ca si �n cazul societ�tii Apa Serv SA, la acordarea unor premii ilegale. Astfel, auditorii au constatat c� printr-o hot�r�re a AGA, din februarie 2012, s-a aprobat premierea directorului general, pentru realizarea indicatorilor de performant� �n 2011. Cuantumul premiilor a fost de 12 indemnizatii, iar directorul a obtinut, �n dou� r�nduri, �n total 45.586 lei net. Numai c�, spun specialistii, aceste premii au fost acordate ilegal, drept pentru care s-a recomandat actualei conduceri s� stabileasc� valoarea prejudiciului cauzat prin acordarea acestor premii si s� se ia m�surile �n vederea recuper�rii banilor. Verific�rile au mai scos la iveal� un aspect deosebit de interesant - mai mulsi angajati de la Troleibuzul a obtinut �n mod nejustificat �mprumuturi de la firm�. Acest lucru s-a f�cut cu aprobarea conducerii din acea perioad�, de �mprumuturi �ntre 1.000 si 3.000 de lei beneficiind 16 salariati. Suma total� acordat� a fost de 38.223 lei. Auditorii au recomandat ca suma s� fie recuperat� si s� se renunte la astfel de practici.
Mai grav este c� �n societatea a pierdut un proces avut cu sindicalistii, ce a avut obiect neacordarea drepturilor salariale, respectiv salariul minim pe ramur� de 1.050 de lei (valabil pentru perioada 2008-2009). Hot�r�rea a r�mas defintiv� si irevocabil�, societatea fiind obligat� s� achite o sum� total� de 1.434.228 lei. Cea mai mare parte, respectiv 863.341 lei net urmeaz� s� o primeasc� 86 de salariati, iar diferenta de 570.887 lei o reprezint� obligatiile fat� de stat. Plata sumelor se face esalonat pe o perioad� de 24 de luni, ceea ce consituie un efort financiar serios al societ�tii. C�t priveste contractele neperformante, de departe cel mai elocvent caz �l reprezint� cel privind achizitionarea unor sisteme GPS care s� monitorizeze troleibuzele si autobuzele societ�tii. Cele 32 de sisteme de monitorizare au costat societatea judetean� 58.772 lei. La aceast� sum� s-a ad�ugat o alta, de 480 euro f�r� TVA pentru exploatarea aparaturii. Banii au intrat tot �n buzunarul firmei de paz� care a furnizat sistemele GPS. Un alt contract este cel �ncheiat cu o firm� din Farcasa, care a �ncropit un site pentru Troleibuzul. Afacerea a costat undeva �n jurul sumei de 10.000 de euro. �n plus, �ntretinerea site-ului a mai scos din contabilitatea societ�tii 800 de euro lunar. Un alt contract cu c�ntec a fost cel �ncheiat cu Downstream, privind furnizarea de combustibil. Cei care au studiat documentele de la Troliebuzul au mai constatat c� majoritatea pl�tilor c�tre furnizorii de bunuri si servicii s-a efectuat prin dispozitie de plat� prin casierie, iar �n cazul unor societ�ti au existat si sume pl�tite �n plus. Cu dispozitii de plat� au fost scosi bani pentru aprovizionarea cu piese si materiale, iar unele persoane nu pot justifica toate sumele. Un angajat al firmei a �ncasat din casierie, pentru efectuarea unor pl�ti, suma de 46.745 lei. Un altul a cheltuit 28.259 lei, f�r� a putea justifica 8.251 lei.
|