Apa Serv e surd� la problemele cet�tenilor
• au trecut 49 de zile de c�nd Monitorul a solicitat, �n baza unei adrese scrise, operatorului judetean Apa Serv s� r�spund� unor �ntreb�ri punctuale • nep�s�tori, reprezentantii companiei judetene nu au catadicsit s� ofere r�spunsurile solicitate • acestea ar fi avut rolul de a clarifica situatia absurd� cu care se confrunt� cet�tenii de pe str�zile Muresului si Jiului care nu pot folosi reteaua de canalizare • Situatia de-a dreptul absurd� cu care se confrunt� locuitorii de pe str�zile Jiului si Muresului din Piatra Neamt, ce nu pot folosi reteaua de canalizare pe motiv c� aceasta se afl� la un nivel peste casele oamenilor, a fost prezentat� pe larg de cotidianul Monitorul �n cursul lunii iulie. Tot atunci, respectiv �n data de 11 iulie, companiei Apa Serv i s-a solicitat, �n baza Legii 544/2001, privind liberul acces la informatiile de interes public, s� r�spund� unor �ntreb�ri a c�ror r�spunsuri ar fi trebuit s� l�mureasc� situatia. Desi au trecut 49 de zile de la �naintarea adresei, reprezentantii companiei Apa Serv SA nu au catadicsit s� r�spund�, de parc� societatea ar fi una cu r�spundere limitat� (SRL). Fiind vorba de o companie la care actionar majoritar este Consiliul Judetean, credem c� Apa Serv SA este obligat� s� dea curs solicit�rilor la Legea 544/2001. La articolul 7 al legii amintite se stipuleaz� clar c� este obligatoriu s� se r�spund� �n scris la „solicitarea informatiilor de interes public �n termen de 10 zile sau, dupa caz, �n cel mult 30 de zile de la �nregistrarea solicit�rii, �n functie de dificultatea, complexitatea, volumul lucr�rilor documentare si de urgenta solicit�rii. �n cazul �n care durata necesar� pentru identificarea si difuzarea informatiei solicitate dep�seste 10 zile, r�spunsul va fi comunicat solicitantului �n maximum 30 de zile, cu conditia �nstiint�rii acestuia �n scris despre acest fapt �n termen de 10 zile. Refuzul comunic�rii informatiilor solicitate se motiveaz� si se comunic� �n termen de 5 zile de la primirea petitiilor“. Asadar, cei de la Apa Serv nu numai c� nu au oferit r�spunsurile la �ntreb�rile adresate, dar nici nu au comunicat �n termen legal motivul pentru care au adoptat acest comportament. �n cazul �n care au uitat, le reamintim sefilor de la Apa Serv c� �nc� mai astept�m r�spunsul la adresa pe care le-am �naintat-o prin e-mail �n data de 11 iulie. „�n conformitate cu prevederile Legii 544/2001, privind liberul acces la informatiile de interes public, v� rug�m s� precizati care este pozitia companiei Apa Serv fat� de o serie de probleme ridicate de mai multi cet�teni care locuiesc pe str�zile Jiului si Muresului din Piatra Neamt. Oamenii se pl�ng de faptul c� nu pot s� foloseasc� reteaua de canalizare din cauz� ca locuintele se afl� la un nivel mai jos fat� de conduct�. Multora li s-ar fi sugerat de c�tre reprezentantii Apa Serv s�-si cumpere pompe submersibile (4.000 lei/buc) pentru a putea folosi reteaua de canalizare. Dat� fiind aceast� situatie, v� rug�m s� ne r�spundeti la urm�toarele �ntreb�ri:
1. C�nd a fost realizat� reteaua de canalizare de pe str�zile mai sus mentionate, cine a fost executantul si care au fost costurile?
2. Cine s�nt membrii Comisiei de receptie care si-au dat avizul pentru aceast� lucrare?
3. Stiati c�, de exemplu, pe strada Jiului exist� o singur� cas� racordat� la sistemul de canalizare?
4. Cet�tenii afirm� c� au reclamat aceste aspecte conducerii Apa Serv. Ati g�sit solutii pentru rezolvarea lor? Si dac� da, care s�nt acestea?
5. La ce ad�ncime trebuia s� fie introdus� �n p�m�nt (conform proiectului) conducta de canalizare?
6. Dat� fiind aceast� situatie, credeti c� este normal ca cet�tenii care locuiesc �n zon� s� fie obligati s�-si achizitioneze pompe submersibile pentru a putea s� se racordeze la sistemul de canalizare?
7. �n cazul �n care ati sesizat c� la mijloc a fost vorba de o eroare de executie, ati sesizat autorit�tile?“
|