APA SERV, PLANURI DE SP�LARE A IMAGINII CU SUTE DE MILIOANE
• „neoficial“, contractul la care am f�cut referire �n editia de vineri a Monitorului exist� si s-ar intitula „contract de servicii consultant� promovare-publicitate“ • valoarea lui este de 200 de milioane vechi f�r� TVA • se mai vorbeste si de niste proiecte cu bugete ce ar dep�si 600 de milioane • cu acesti bani se intentioneaz� „constientizarea“ populatiei c� tratarea, captarea, transportul, evacuarea si epurarea apei explic� pretul enorm pe m/c, organizarea unui seminar si r�scump�rarea apei • Demersul prin care Redactia Monitorul �ncerca s� afle dac�, �n perioada �n care se scumpea pretul la ap� si erau debransati cet�tenii, Apa Serv pl�nuia s� cheltuie bani frumosi pentru a-si cosmetiza imaginea, a st�rnit reactii. Sigur nu din partea companiei de ap�, de la care mai astept�m �nc� r�spunsuri. Dar, „neoficial“, adic� nu de la Apa Serv, am aflat c� acel contract de consultant� (pe numele lui real „contract de servicii consultant� promovare-publicitate“) exist� si are si o valoare: 200 de milioane vechi, f�r� TVA. Iar �n urma articolului, gura lumii s-a dezlegat din nou si am primit si alte informatii. Neoficiale, dar astept�m s� ne fie confirmate sau mai bine spus ne dorim s� nu fie implementate niciodat� proiectele despre care am auzit. De ce? Pentru c� ar fi vorba despre peste 600 de milioane vechi ce ar trebui tocati pe cosmetizarea imaginii unei firme sau, s�nt de p�rere unii, chiar pe manipularea opiniei publice. Asadar, �n stadiul de draft (proiect), zice lumea, ar exista un plan de �mbun�t�tire (a se citi spl�lare) a imaginii companiei �n trei pasi. Primul pas, dac� proiectul ar fi pus �n practic� (noi ne dorim s� fie stopat �n urma demersurilor si uitat prin vreun sertar), ar fi s� constientizeze populatia asupra costurilor implicate �n captarea, tratarea, transportul, evacuarea si epurarea apei. Apoi s-ar dori realizarea de productii video pentru fiecare sectiune �n parte si transmiterea lor la televiziuni locale si �n special �n mediul on-line. Pasul doi ar presupune organizarea unui seminar cu mas� de protocol minimal, privind ieftinirea pretului la ap� (nu ni se spunea p�n� acum c� acest lucru e imposibil?!), seminar �n care vor fi invitati prin anunturi publice si directe c�t mai multi specialisti sau lideri de opinie. Pasul trei s-ar face mai c�tinel dac� avem �n vedere importanta acordat� prin sustinerea financiar�. El ar viza r�scump�rarea apei la de zece ori pretul de achizitie. Mai clar, orice persoan� fizic� care ar aduce ap� �n conditiile legale �n curte la Apa Serv i s-ar deconta fiecare metru cub de ap�, dup� ce s-ar face analizele de potabilitate cu de zeci ori suma. Evaziv� afirmatia si oarecum lipsit de logic� enuntul, av�nd �n vedere c� nu se precizeaz�, de exemplu, cine suport� aceste analize si despre ce pret de pornire e vorba! Pentru analize Apa Serv are laboratorul s�u f�cut pe banii clientilor, dar nu se spune dac� l-ar folosi si �n astfel de cazuri! Pare un plan interesant, sper�m s� r�m�n� doar plan sau s� fie o inventie a gurilor rele.
Revenind la bani
Oricum, dac� ar fi s� dai crezare la ceea ce spune lumea, sumele ce s-ar dori angrenate n-ar fi deloc de neglijat. Astfel, ca s� afl�m dintr-un film cum ajunge apa la robinetele noastre, s-ar cheltui vreo 34.000 de lei, adic� 340 de milioane de lei vechi. Pe ce? Lumea zice c� s-ar dori 1.000 de lei pentru telefon, 12.000 pentru echipamente si bunuri, 1.000 de lei pentru cazare si mas�, 5.000 de lei pentru transport, 9.000 de lei pentru film�ri si 6.000 de lei pentru prelucrarea video a �nregistr�rilor. Total: 34.000 ron. Nu credem c� ar putea fi cheltuit� aceast� sum� �n asemenea scop, nu ne pronunt�m asupra ei pentru c� nu s�ntem specialisti, �ns� observ�m un fapt: banii acestia ar trebui s� fie dati ca s� fim convinsi c� e normal s� pl�tim pe ap� at�t c�t pl�tim acum. Adic� enorm de scump. Apoi o ieftinim, dup� ce s�ntem convinsi c� merit� asa „scumpete“?!
Mai spune lumea rea c� alti 28.000 de lei ar urma s� fie folositi pentru a r�scump�ra apa la de zece ori pretul de achizitie. Impropriu spus, pentru c� din aceast� sum�, 20.000 de lei ar fi promovarea proiectului �n pres�, 1.000 de lei pentru echipamente si bunuri, doar 1.000 de lei ar fi fondul de r�scump�rare a apei, 4.000 de lei materialele publicitare si 2.000 de lei alte costuri si servicii. Nu credem �n necesitatea si nici m�car �n existenta acestui proiect, dar, ipotetic discut�nd, am retinut „buna credint�“ a celui care si-ar putea dori s�-l implementeze �n conditiile �n care ar aloca doar 10 milioane vechi care s� ajung� la populatie, prin asa-zisa r�scump�rare a apei, iar restul de 270 de milioane s-ar cheltui pe alte lucruri, inclusiv publicitate. �n loc de concluzie: am vrea si credem c� s�ntem �n asentimentul tuturor nemtenilor care au (ne)sansa de a fi clientii Apa Serv ca aceste proiecte s� r�m�n� doar pe niste foi de h�rtie pentru c� altfel ne-ar veni extrem de greu s� �ntelegem de ce o societate care a semnat orbeste un contract prin care a condamnat populatia s� pl�teasc� apa la un pret exorbitant ar mai cheltui �n continuare alte 600 de milioane de lei vechi pentru... cosmetizarea imaginii.
|