Pe la T�rg s-a �nceput actiunea „demolarea“
• prim�ria T�rgu Neamt a dispus desfiintarea constructiilor neautorizate • „Am dat jos garaje, anexe, chiar si cotete �n care am descoperit c� se cresteau p�s�ri si iepuri“, a declarat city-managerul Vasile Apopei • �n paralel cu instituirea sistemului de parcare cu plat� pe anumite str�zi din centrul orasului, conducerea Prim�riei vrea s� rezolve si problema parc�rilor de resedint� pentru locatarii blocurilor, astfel c� �n aceast� perioad� au loc deplas�ri �n teren pentru identificarea spatiilor disponibile. Cu acest prilej se face si o verificare a constructiilor de pe domeniul public, fiind demolate unele care fuseser� ridicate f�r� autorizatie. „Pe linie de urbanism am constatat c� exist� multe constructii care nu s�nt �n regul�. Am �nceput o verificare a anexelor, teraselor, extinderilor de balcoane, garajelor de pe domeniul public. Solicit�m documente, iar dac� proprietarii nu le detin, le cerem s� se pun� �n legalitate. Am mers si �n teren cu primarul si viceprimarul s� identific�m parc�rile din spatele blocurilor. Am �nceput de c�teva zile si am dat deja jos unele garaje, anexe, chiar si cotete �n care am descoperit c� se cresteau p�s�ri si iepuri“, a declarat city-managerul Vasile Apopei. Toti cet�tenii urbei, proprietari de masini, au obligatia s� achite la bugetul local o tax� de parcare anual�. Dup� instalarea primelor parcometre, unii soferi s-au ar�tat nemultumiti, consider�nd c� e vorba despre dubl� impunere. Autorit�tile dau asigur�ri c� lucurile vor fi echilibrate. „De anul viitor, taxa de parcare anual� va fi eliminat� pentru persoanele care locuiesc la case. Pentru cele de la bloc vom asigura parc�ri de resedint�, iar �n schimbul unei taxe vor beneficia de loc personalizat, rezervat pentru dup�-amiaz�“, a mai spus Vasile Apopei. Dup� circa o lun� de c�nd a preluat functia de administrator public al orasului, acesta s-a familiarizat cu domeniul de activitate, implic�ndu-se si �n lucr�rile de investitii derulate la nivel de oras. Prin dispozitie a primarului, �n atributiile sale intr� urbanismul, Casa Culturii, Cresa, Serviciul de Relatii Publice, Serviciul de autoriz�ri si verific�ri. City-managerul e de p�rere c� de la anul trebuie majorat� taxa de autorizare a firmelor, �n functie de m�rimea afacerilor. „Am constatat c� multe societ�ti din oras nu stiau c� le trebuie o autorizatie de functionare vizat� de prim�rie, contra unei taxe anuale. Am trimis tuturor �nstiint�ri, iar �n urma actiunii s-au adunat la bugetul local circa 40.000 lei. Cred c� trebuie recalculat� aceast� tax�, �n functie de m�rimea agentilor economici“, a mai spus city-managerul.
|