Instructorii particulari au fost l�sati f�r� p�ine
• din cauza b�lb�ielilor legislative, elevii instructorilor auto particulari risc� s� nu fie primiti �n examen • instructorii s�nt obligati acum s� angajeze medic, profesor de teorie si s� �nchirieze sal� pentru cursuri Circa 80 de instructori auto care �si desf�soar� activitatea �n regim particular risc� s� r�m�n� f�r� serviciu, pentru c� dou� ministere au luat decizii �n baza c�rora li se blocheaz� prestatiile. Concret, Ministerul Transporturilor impune o reautorizare a instructorilor, �n conditiile �n care ei au deja acest document pe care au dat 600 de lei si are o valabilitate de cinci ani. Acesta este doar unul din neajunsurile reclamate de instructori. Recent a emis un set de m�suri si Ministerul Internelor, al c�ror termen de punere �n practic� a expirat deja, astfel c� instructorii s�nt �n ilegalitate. Cert este c� ieri deja au fost respinse unele dintre dosarele pe care elevii au vrut s� le depun� pentru a intra la examinare. „Politistii ne spun c� primesc dosarele dac� exist� aprobarea de la ARR, iar ARR invoc� deja unele prevederi pe care noi nu le respect�m pentru c� nu ni se par logice. Aceste scoli de soferi functioneaz� pe PFA, iar noi aducem bani la stat. Singuri ne-am luat masini, le repar�m, �ntretinem, pl�tim taxe si d�ri. De ce fix de noi se ia legiuitorul, c�t� vreme s�nt multe categorii sociale care au functioneaz� �n aceleasi conditii ? Primii perdanti �n acest r�zboi s�nt cursantii nostri, care risc� s� nu intre la examinare. Ne-am interesat despre cum se �nt�mpl� asta �n alte judete si am constatat c� �n fiecare judet, fiecare ARR si inspectorat de politie are legile sale“, a spus un instructor auto.
Un altul s-a pl�ns de faptul c� �n ultima perioad� num�rul cursantilor a sc�zul simtitor, iar din octombrie si p�n� �n martie, dac� le apare un elev pe lun� e lucru mare. „Vine omul acas� si calculeaz� �n c�t timp termin� scoala de soferi, �si face niste planuri si acum se trezeste c� de fapt mai are nevoie de dou�-trei luni, p�n� c�nd �n tar� se pun lucrurile la punct. Dar legile dup� care au ap�rut de cur�nd s�nt lacunare, nu prev�d niste termene, nu spun clar p�n� c�nd trebuie f�cut ceva. Si atunci nu stim cum s� reaction�m. Dar e b�taie de joc decizia Ministerului Transportului care ne oblig� s� angaj�m medic, profesor pentru teorie si sal� pentru cursuri. Pe profesor trebuie s� �l pl�tim cu 1.200 de lei pe lun�, pentru studii superioare, �n conditiile �n care el are de predat 24 de ore de teorie. Medicului �i trebuie asigurat salariu si se mai adaug� chiria pe sal�, m�car �nc� o mie de lei. Adic� o mie de euro pe lun�, �n conditiile �n care noi singuri ne lu�m masini, le �ntretinem, suport�m totul! Iar pentru sal�, tot legiuitorul prevede c� trebuie s� asigure doi metri p�trati si cinci metri cubi de aer de cursant, �n conditiile �n care elevii stau �nghesuiti �n clase, c�te sase ore pe zi“, a spus un alt instructor. Sup�rati c� li se ia posibilitatea de a munci si nu au dreptul la concedii medicale ori la somaj, fiind cu statut de PFA, c�teva zeci de instructori auto s-au adunat ieri dup�-amiaz� �n fata Prefecturii. Dup� mai bine de jum�tate de or� de astept�ri, o delegatie a intrat la discutii cu reprezentati ai ARR, Politiei si subprefectul Daniela Soroceanu.
|