Pacientii s�nt �ntrebati de calitatea actului medical
• bolnavii vor completa la externare un chestionar de satisfactie • aceasta va fi una dintre nout�tile aduse de noul contract cadru
Nemtenii care se interneaz� �n spital vor trebui s� precizeze si c�t de multumiti s�nt de serviciile de care au avut parte pe timpul intern�rii. Ei vor completa obligatoriu un chestionar de satisfactie care va ajunge �n m�inile sefilor spitalelelor, iar ulterior, concluziile care vor fi trase din aceste documente vor ajunge si la Ministerul S�n�t�tii ce doreste s� afle astfel care s�nt sup�r�rile bolnavilor. Conform normelor metodologice aceste documente vor fi completate anonim, iar omul va trebui s� r�spund� la o serie de �ntreb�ri referitoare la perioada de spitalizare. Astfel, bolnavul va preciza dac� a fost multumit de felul �n care a fost tratat de c�tre personalul medical, de conditiile de mas� si cazare oferite, de asigurarea medicatiei necesare �ns�n�tosirii, dar si de dotarea unit�tii sanitare, precum si dac� ar mai reveni �n acelasi spital �n caz de nevoie etc. Aceste formulare vor fi centralizate si dup� ce vor fi analizate de managerii spitalelor vor ajunge si pe masa sefilor de la minister si ai caselor de asigur�ri. Acestia au precizat c� scopul introducerii chestionarelor obligatorii a fost acela de a �mbun�t�ti legislatia si de a corecta anumite nereguli �n functie de p�rerile pacientilor. Ideea chestionarelor de satisfactie nu este una nou�, ea fiind aplicat� �n ultimii ani si de c�tre unele spitale, dar si de casele de asigur�ri numai c� atunci nu au fost obligatorii si se f�ceau prin sondaj. Concluziile trase nu au fost relevante deoarece pacientii se temeau s� spun� adev�rul, si atunci, potrivit actelor, cu totii erau foarte multumiti de tot ceea ce li se �nt�mpla, chiar dac� era evident c� nu existau medicamente pentru a fi tratati, de exemplu. De aceast� dat�, lucrurile ar putea sta altfel, asta cu conditia ca oamenii s� aib� curajul de a spune tot ce-i nemultumeste si s� fie c�t se poate de obiectivi.
|