|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
24 Mai 2013 |
|
Fiscul trece la posta electronic�
De luna viitoare contribuabilii nemteni vor putea primi prin posta electronic� documetele emise de Fisc. „Posta electronic� securizat�“ este un serviciu care va fi testat �n urm�toarele patru luni, iar �n functie de reactia beneficiarilor, sistemul poate functiona si pe viitor. „Agentia National� de Administrare Fiscal� implementeaz� de la 1 iunie serviciul «Posta electronic� securizat�», care va permite contribuabililor s� primeasc� pe e-mail documentele emise de Fisc. Serviciul va fi testat timp de patru luni, timp �n care contribuabilii �nregistrati cu un certificat digital la Fisc vor primi «ï¿½nstiintarea privind stingerea creantelor fiscale» si pe e-mail, nu doar prin posta obisnuit�“, a declarat Cristina Ionescu, purt�tor de cuv�nt al Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. La expirarea termenului de testare a sistemului, ANAF intentioneaz� s� armonizeze cadrul legislativ pentru transmiterea si altor documente prin intermediul serviciilor electronice. Tot pe viitor contribuabilii ar putea avea drept s� aleag� dac� vor s� primeasc� documentele prin e-mail sau doresc s� p�streze modalitatea de transmitere actual�, prin post�. Serviciul care va permite primirea actelor prin posta electronic� va fi disponibil pentru testare doar pentru cei care detin un certificat digital de semn�tura electronic�, �nregistrat la Fisc. Documentul emis de ANAF va fi transmis pe e-mailul cu care s�nt �nregistrati la organul fiscal, respectiv e-mailul asociat acelui certificat de semnatur� electronic�. S-a impus conditia de a avea un certificat digital tocmai pentru a se putea garanta un grad mare de securitate si protectie a datelor, deoarece documentele transmise prin posta electronic� contin informatii numai pentru agentul economic. Actele emise de Fisc si transmise on line prin posta electronic� vor fi semnate digital de ANAF, astfel �nc�t contribuabilii s� aib� siguranta c� documentul primit este autentic si provine de la autoritatea fiscal�. Noul serviciu are drept scop �mbun�t�tirea comunic�rii cu contribuabilii. Pe de o parte se faciliteaz� accesul acestora la informatiile autentice detinute de ANAF, printr-un canal electronic standardizat si securizat, iar pe de alt� parte se elimin� costurile si timpul consumate cu imprimarea si transmiterea informatiei pe h�rtie. Comunicarea electronic� a actelor administrativ-fiscale este doar unul dintre serviciile prin care ANAF continu� procesul de modernizare si adaptare la noile tehnologii, institutia lans�nd mai multe facilit�ti online pentru contribuabili.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|