Punct final �n afacerea necurat� cu o locomotiv�
• acuzatul are o pedeaps� definitiv� de un an de detentie • el trebuie s� achite daune de 1,7 miliarde vechi dup� ce a v�ndut o locomotiv� care nu-i apartinea • procesul a durat mai bine de trei ani • Judec�torii Curtii de Apel Bac�u au dat o solutie definitiv� �n dosarul afacerii cu o locomotiv� ipotetic�. Florin Ilie, de 43 de ani, din Ploiesti, a fost condamnat la an de detentie si plata unor desp�gubiri c�tre partea v�t�mat� de 1,7 miliarde de lei vechi. Sentinta a fost atacat� de inculpat la Curtea de Apel, dar recent Ilie si-a retras actiunea, astfel c� hot�r�rea a devenit definitiv�. De la inculpare si p�n� acum au trecut aproape trei ani si jum�tate, dar faptele au avut loc �n urm� cu ceva ani. Totul a �nceput c�nd firma Damira, din Olt, reprezentat� de Alexandru Dobrin a depus pl�ngere �mpotriva lui Paul C�escu, din Piatra Neamt, administrator al Fraro Impex. �n iulie 2006, C�escu ar fi �ncheiat cu Florin Ilie, �n calitate de administrator al Vitron Hemeius, un contract de v�nzare-cump�rare, prin care pietreanul cump�ra locomotiva de la acuzat pentru 280.000 euro. Livrarea urma s� se fac� ulterior, bunul fiind �ntr-un depou din Ploiesti. Pe 27 iulie 2006 ,acelasi bun a fost rev�ndut de firma pietrean� c�tre Damira, reprezentat� de Dobrin. Pretul tranzactiei a fost stabilit la 333.200 euro. Conform actului de inculpare, a fost evident c� locomotiva nu a intrat niciodat� �n posesia firmei pietrene, Fraro Impex, aceasta action�nd ca un intermediar, deoarece bunul a fost tot timpul �n depoul din Ploiesti. C�escu i-a explicat lui Dobrin c� bunul este la Ploiesti deoarece e �nchiriat de o alt� firm�, si c�, pentru rezilirea contractului, �mpreun�, ar fi trebuit s� achite fiecare c�te 2,5 miliarde de lei c�tre firma care �nchiriase locomotiva, Lukoil Petrotel. Dobrin a fost de acord, dar �n loc de 2,5 miliarde a dat numai 1,7 miliarde. Cercet�rile au stabilit c�, �ntr-adev�r, C�escu a fost numai un intermediar �ntre firma inculpatului si cea p�gubit�. Ca dovad� este faptul c� Damira a efectuat plata de 1,6 miliarde de lei direct c�tre Vitron SRL, a inculpatului, si nu �n contul firmei pietrene unde nu au ajuns dec�t 100 de milioane, un comision de intermediere. Predarea mijlocului de transport a fost tergiversat� pentru ca ulterior s� nu mai aib� loc. Anchetatorii au stabilit c� locomotiva era de fapt proprietatea Lukoil Petrotel si c� inculpatul de la bun �nceput a urm�rit �nselarea partenerilor din Piatra Neamt si Olt. Un control al G�rzii Financiare a stabilit c� Vitron are declarat un sediu fictiv, nu are nici un fel de evidente contabile si nu a achitat datoriile fiscale. Florin Ilie are la activ mai multe condamn�ri pentru fapte similare, dar nu a putut fi �ncarcerat deoarece are grave probleme de s�n�tate (insuficient� renal� cronic� si alte afectiuni inclusiv boala Hodgkin). La audierile �n fata procurorului, Ilie a sustinut c� �i este indiferent� solutia adoptat� de organele judiciare.
|