TROLEIBUZUL, VAC� TARE BUN� DE MULS
• societatea de transport, subordonat� Consiliului Judetean, a �ncheiat contracte mai mult dec�t dubioase • o firm� din Farcasa a c�stigat 9.600 de euro/an pentru c� a avut grij� de site-ul institutiei • nici contractul cu Oscar Downstream SRL, furnizor de combustibil, nu a fost unul „moral“ • Troleibuzul achizitiona motorin� la un pret mai mare dec�t cel al pietei • dup� interventia fostului CA, consumul s-a �njum�t�tit, economia f�cut� fiind de jum�tate de miliard de lei/lunar • Multe dintre contractele parafate de fosta conducere a societ�tii Troleibuzul, firm� ce se afl� �n subordinea Consiliului Judetean Neamt, pot fi considerate cel putin imorale, dac� nu cumva se afl� la limita legalit�tii. Gabriel Farcas, fostul vicepresedinte al CJ Neamt, a prezentat recent o serie de nereguli ce au fost descoperite �n activitatea societ�tii Troleibuzul. Au fost amintite contracte �ncheiate cu un cabinet de avocatur�, cu care firma a pierdut toate procesele; contracte de asigur�ri �ncheiate, la valori de peste 3 ori mai mari; contracte cu firme de paz�, care nu-si justificau obiectul, contracte de monitorizare GPS, �ncheiate �n defavoarea societ�tii Troleibuzul; prime acordate conducerii si membrilor din conducere. Lucrurile nu au stat deloc mai bine nici �n cazul unui contract de asistent� contabilitate, inclusiv programul de contabilitate, pentru care se asigura asistent� contra cost, �n conditiile �n care societatea are compartiment contabil. S-a mai constatat c� s-au achitat sume importante pentru lucr�ri neexecutate. �n acest sens, s-a f�cut referire la o lucrare de hidroizolatii �n valoare de 500.000 lei. „�n 7 luni am anulat contractele neperformante, am reabilitat cl�direa de birouri, societatea ofer� acum birouri spre �nchiriere. S-a modernizat si s-a deschis c�tre public vulcanizarea si service-ul societ�tii. �n momentul de fat� societatea are 350.000 lei �n cont �n vederea achizition�rii de autobuze pentru efectuarea traseelor alocate suplimentar prin hot�r�re de Consiliu Judetean. Preconiz�m c� la sf�rsitul anului 2013 la bugetul Consiliului Judetean s� fie f�cut� o economie de 2.000.000 lei“, declara Gabriel Farcas.
Oscar Downstream SRL, contract super avantajos
�n momentul �n care s-a schimbat echipa de la CJ, respectiv vara anului 2012, societatea Troleibuzul consuma lunar 14 tone de motorin�, achizitionat� la un pret mai mare dec�t pretul pietei, iar dup� interventia noi conduceri s-a ajuns la un consum de 7 tone de motorin�, la un pret mai mic dec�t pretul pietei. Prin aceast� decizie s-a f�cut o economie de aproximativ de 50.000 lei/lun�. Curiozitatea ne-a �mpins s� afl�m cine a furnizat motorin� firmei Troleibuzul la preturi mai mari dec�t cel de pe piat�. Si am aflat. Este vorba de societatea Oscar Downstream SRL, din M�gurele-Ilfov, unde director general este Alin Niculae. Contractul, spun sursele noastre, nu a avut la baz� o licitatie, ci o selectie de oferte. Adic� un fel de „specialitatea casei“ pentru firma ilfovean� specializat� �n c�stigarea de contracte f�r� licitatie cu diverse institutii ale statului. �n anul 2007, spun ziaristii din presa central�, aceste contracte se ridicau la milioane de euro. De exemplu, �n 2010, CFR C�l�tori a atribuit firmei Oscar Downstream SRL un contract privind achizitionarea a 20.000 de tone de motorin� Euro 5. S-a f�cut negociere direct� pentru suma de 12 milioane de euro. Afaceri la fel de profitabile au fost �ncheiate cu Aeroportul Otopeni, dar si regii de transport public din Craiova si Brasov etc. Contractul de furnizare combustibil dintre Troleibuzul si Oscar Downstream a fost �ncheiat �n decembrie 2012. Pe l�ng� faptul c� cei de la Troleibuzul au acceptat ca cheltuielile de transport, �nc�rcare, desc�rcare etc, s� poate fi modificate periodic. O alt� clauz� interesant� sun� astfel: „Ulterior, pretul produsului se va ajusta s�pt�m�nal �n fiecare zi de luni pentru comenzile din s�pt�m�na curent� (...)“. Un alt contract cu c�ntec a fost semnat de Troleibuzul �n ziua de 28 septembrie 2011 cu firma Robifezza SRL din Farcasa, reprezentat� de directorul general Robert Daniel D�sc�lescu. Obiectul contractului l-a constituit administrarea site-ului institutiei care avea la vremea respectiv� o singur� pagin�. La articolul 3 se arat�: „Pretul convenit pentru serviciile prestate si care urmeaz� a fi pl�tit de c�tre beneficiar, este de 800 euro pe lun� la care se adaug� TVA echivalent �n lei, pe toat� durata contractului. Valoarea total� a contractului este de 800X12luni#9.600 euro“. Adic�, peste 400 de milioane de lei vechi pentru administrarea unui site. Un contract care l-ar face invidios p�n� si pe cel mai bun specialist IT din tar�.
|