Promotii cu probleme �n magazinele nemtene
Imediat dup� ce s-a dat startul perioadei de soldare, comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au dat o rait� prin magazine, pentru a vedea dac� se respect� normele referitoare la v�nz�rile cu pret redus, indiferent de tipul acestora, soldare, lichidare sau promotii. „Au fost cuprinsi �n actiunea de verificare 27 operatori economici, constat�ndu-se abateri la 25 dintre ei. Ca urmare, s-au dispus nou� amenzi contraventionale de 18.000 de lei noi (180 milioane vechi n.r) si 16 avertismente. �n 25 de cazuri au fost stabilite termene pentru remedierea deficientelor“, a declarat comisarul sef Marian Grigoras. Pe teren inspectorii au g�sit doar un caz de v�nzare cu soldare, restul fiind v�nz�ri cu pret redus sau promotii. �n majoritatea cazurilor nu erau afisate conditiile promotiei, tipul, produsele sau categoria de produse la care se refer� oferta, perioada pentru care m�rfurile s�nt oferite la pret redus sau data aplic�rii pretului diminuat. Lipseau si sintagmele „p�n� la epuizarea stocului“ sau „�n limita stocului disponibil“. V�nz�rile cu pret redus, indiferent de tip, trebuie s� respecte reguli de fixare si publicitate a preturilor. �n magazine s-a constatat c� �n unele cazuri preturile nu erau afisate, fie erau marcate pe etichete autoadezive aplicate pe produs �n zone care le fac greu accesibile consumatorilor, uneori pe spatele produsului. Preturile noi nu erau pe fiecare produs, fiind doar afisat� informatia „promotie -25%“. �n alte cazuri pretul vechi nu era barat, sau unii afisau doar un pret declarat ca fiind cel nou, pretul vechi reg�sindu-se doar �n lista de produse supuse reducerii de pret. �n alte cazuri pe un singur produs erau afisate trei preturi, f�r� a fi barate cele vechi si nu era utilizat� nici sintagma „pret vechi“, „pret nou“, ceea ce creaz� confuzie asupra pretului final. La unii comercianti produsele cuprinse �n oferta promotional�, si care aveau procente de reducere diferite, nu erau grupate astfel �nc�t s� poat� fi usor identificate. De precizat este faptul c� regulile de fixare si publicitate a preturilor nu se aplic� atunci c�nd reducerile de pret pe produs rezult� din cresterea num�rului de produse identice oferite spre v�nzare �ntr-un ambalaj colectiv. Doi din agentii economici supusi verific�rii nu aveau afisat certificatul de �nregistrare la Registrul Comertului si nici certificatul constatator pentru punctul de lucru, desi aveau aceast� obligatie.
|