Un avocat denunt� o p�c�leal� Vodafone
• tot mai multi clienti Vodafone se pl�ng c� au fost �nselati de operatorul de telefonie • p�gubitii afirm� c� s-au trezit cu facturi umflate, dup� ce au participat la un concurs • smecheria ar consta �n faptul c� abonatii s�nt atrasi s� participe la un joc „gratuit“ care de fapt nu este gratuit • informatii despre regulamentul concursului apar t�rziu, dup� c�teva mesaje, moment �n care f�r� s� vrea abonatului i se �ncarc� factura cu c�tiva euro • mai multi abonati Vodafone si-au exprimat nemultumirea pe forumul dedicat concursului • �ncerc�rile noastre de a obtine informatii suplimentare s-au soldat cu tot at�tea esecuri • Un concurs lansat de compania de telefonie Vodafone a dus la nemultumirea mai multor abonati care spun c� s-au trezit peste noapte cu facturile umflate „cu c�tiva euro“, desi erau ferm convinsi c� SMS-urile trimise pentru a participa la respectivul concurs erau gratuite. De altfel, pe forumul de pe site-ul Vodafone, dedicat concursului, exist� nenum�rate nemultumiri fat� de metodele folosite de organizator pentru a fi atrasi �n joc si a cheltui bani, f�r� s� li se precizeze clar acest lucru de la bun �nceput. Unul dintre cei care au devenit victim� este avocatul pietrean Ghit� Popescu. Acesta spune c� a dat curs ofertei de participa la concursul cu premii de mii de euro, f�r� s� i se comunice faptul c� odat� intrat �n curs� va fi taxat zilnic. Acest lucru a fost f�cut, spune el, �n conditiile �n care SMS-ul primit �l �mbia s� participe la concurs f�r� a suporta costuri suplimentare. „Pe data de 3 octombrie, relatia contractual� cu aceast� firm� a luat o turnur� nefireasc�, prin �ncercarea lor de a m� �nsela, de a-mi lua bani printr-un mijloc fraudulos. Au �ncercat s� m� induc� �n eroare prin neprezentarea clar� si neechivoc� a termenilor contractuali. �n ziua amintit� am primit un mesaj SMS prin care eram anuntat c� am intrat gratuit �n cursa pentru c�stigarea a 10.000 de euro si tot ce trebuia s� fac era s� r�spund la c�teva �ntreb�ri simple de cultur� general� si «Trimite OK la 310, f�r� cost!» �n acest mesaj initial, pe care l-au sters din istoric, dar eu am avut insipiratia de moment s�-l fotografiez, nu se vorbea nimic de vreun cost si nu se f�cea nici o trimitere la vreun site sau vreun regulament unde s� pot afla detalii depre eventuale costuri. Au urmat apoi c�teva �ntreb�ri de asa zis� cultur� general�, mesaje �n care, la fel, nu se f�cea referire la nici un cost, si la care recunosc c� din plictiseal� si poate din curiozitate am r�spuns, dup� care, �n primul mesaj �n care mi-au comunicat c� «Intri astfel �n Pauza de Joac� pentru 0.99Eur/zi. Nu vrei s� c�stigi? Trimite REFUZ. Regulament:vodafone.ro/pj». Am trimis «Refuz». Dac� totul se oprea aici, poate c� nici nu-mi d�deam seama de „rotunjirea” facturii cu c�tiva euro �n plus, r�m�nea doar intentia lor de a m� �nsela cu 1 Euro/zi ori at�tea zile c�t dureaz� asa zisul concurs, pe mine si pe milioanele de alti parteneri contractuali“, a declarat Ghit� Popescu. Desi abonatul a trimis mai multe mesaje c�tre Vodafone �n care solicita s� nu mai fie bombardat cu SMS-uri, acest lucru nu s-a �nt�mplat. A fost momentul �n care a realizat c� ceva este �n neregul�. „�n sf�rsit, am verificat regulamentul, de altfel foarte bine ascuns si greu de ajuns la el prin labirintul de site-uri filtru, ocazie cu care m-am convins c� totul nu este dec�t o escrocherie. Informatiile esentiale cu privire la costuri si conditii sau m�car trimiterea la regulament trebuiau aduse la cunostinta mea odat� cu primul mesaj, pentru c� OK-ul meu s� fie f�cut �n cunostint� de cauz�. Nu au f�cut-o si �n aceast� omisiune intentionat� const� �nsel�ciunea“, a declarat avocatul, convins c� la nivel national practica celor de la Vodafone nu reprezint� dec�t o escrocherie de proportii. Avocatul pietrean le-a trimis celor de la Vodafone o adres� �n care prezint� �n detaliu cele �nt�mplate. Ca lucrurile s� fie clare, nemteanul a prezentat si probele, respectiv fotografii cu mesajele primite. �n respectiva adres�, precizeaz� c� nu va formula pl�ngere penal� pentru cei „4 euro furati“, �ns� cere rezilierea contractului si �i anunt� pe cei de la Vodafone c� va reclama cele �nt�mplate la Protectia Consumatorului si la Parchetul General. „O sum� de 4 euro nu reprezint� cine stie ce, �ns� dac� lu�m �n calcul num�rul celor care s�nt prinsi �n acest joc ne putem da seama despre ce sume este vorba. Voi solicita Parchetului General s� verifice care este valoarea pagubei la nivel national si dac� nu e cazul s� se sesizeze din oficiu pentru s�v�rsirea vreunei fapte penale. Interesant este c� a doua zi dup� ce pl�ngerea a ajuns la Bucuresti, Ghit� Popescu a fost contactat de o „domnisoar� de la Vodafone“ care a �ncercat s�-l conving� s� renunte la actiunea sa, promit�ndu-i c� cei 4 euro vor disp�rea de pe factur�.
Am �ncercat �n cursul zilei de ieri s� obtinem mai multe date de la reprezentantii Vodafone, �ns� f�r� succes. Apelurile noastre la *222 sau *224 n-au avut nici o sans�. Motivul: nu existau operatori disponibili.
|