|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
27 August 2012 |
|
Nereguli descoperite la agentiile de turism
Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au „vizitat“ recent agentiile de turism din judet. Din totalul de 24 de firme de profil inspectorii au trecut pe la 13 agenti economici din Roman si Piatra Neamt, unit�ti �n care au fost urm�rite normele referitoare la protectia consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice. „La 12 operatori economici s-au �nregistrat abateri, fiec�ruia aplic�ndu-i-se avertisment. �n plus, s-au dispus m�suri de remediere a deficientelor constatate. S-au mai dat dou� amenzi contraventionale �n valoare de 2.400 lei“, a declarat Gelu Moldovanu, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Unul din operatori avea afisat� o licent� de turism expirat� din 14 mai 2011 si nu a putut face dovada existentei alteia valabile. Reprezentantul firmei a sustinut c� toate documentele s�nt trimise la Ministerul Turismului pentru re�nnoirea documentului. Alti doi nu aveau afisate la loc vizibil copia certificatului de �nregistrare a firmei la Registrul Comertului si a licentei de turism si nu era afisat la loc vizibil orarul de functionare. �n schimb toate agentiile de turism verificate aveau trecute �n contract num�rul si emitentul politei de asigurare �n caz de insolvent� sau faliment. Totusi, la opt agentii �n contract nu erau inserate prevederi asupra termenelor si conditiilor �n care turistii pot solicita plata desp�gubirilor. Alti cinci operatori nu aveau �n contracte preciz�ri referitoare la cursul valutar utilizat �n cazul pl�tii �n lei a serviciilor externe aferente contractului. De regul� se utilizeaz� cursul BNR din ziua efectu�rii pl�tii, plus 2% coeficient de risc valutar. La una dintre agentii s-a descoperit existenta �n contract a unei prevederi echivoce relativ la modalitatea de plat� a serviciilor externe si anume faptul ca acestea se pot achita �n lei la cursul stabilit de agentie din ziua efectu�rii pl�tilor, f�r� a se preciza cursul c�rei b�nci va fi utilizat. S-a constatat si inexistenta unor termene clare de plat� �n cazul �n care turistul sau agentia trebuie s� restituie unele sume, urmare a rezilierii sau neexecut�rii partiale a contractului. La dou� agentii lipsea placheta cu TelinfoConsumator, astfel �nc�t cei prejudiciati nu aveau la dispozitie o modalitate de a face sesizarea �n caz de nevoie.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|