De la 4, la 8,80, la matematic�
• un elev pietrean a luat nota 4 la examenul de evaluare la matematic�, iar dup� contestatie 8,80 • rezultatul a uimit si a fost dispus� o anchet� • trei comisii au verificat teza, concluzia fiind eroare informatic� • nota initial� a fost 8,40, dar informaticianul nu a v�zut si cifra 8 • au existat si doi copii care au contestat notele de 10 obtinute initial • Evaluarea national� pentru absolventii de clasa a VIII-a s-a finalizat �n Neamt f�r� incidente majore. �n schimb, dup� corectarea contestatiilor a ap�rut o problem� care a pus pe jar sefii Inspectoratului Scolar, acestia demar�nd o anchet�. Este vorba despre teza unui elev de la Scoala nr.11 din Piatra Neamt, care a fost evaluat� cu 4.00. Aceast� not� a fost afisat� pe usa scolii, dar si pe site-ul ISJ. Elevul, constient probabil c� a f�cut mai mult, a depus o contestatie, iar �n urma recorect�rii, teza a primit nota 8,80, ceea ce a st�rnit semne de �ntrebare dat fiind faptul c� diferenta �ntre cele dou� note este de numai putin de patru puncte si 80 de sutimi. Ca urmare a noii note obtinute, elevul cu pricina a crescut ca medie de la 5,25 c�t avusese initial la 7,65. „Am cerut o anchet� �n acest caz si trei comisii diferite au verificat teza respectiv�. S-a constatat c� totul a fost o simpl� eroare informatic�. Teza initial� primise �n urma corect�rii nota 8,40 dar, din greseal�, pe lista cu rezultate a ap�rut nota 4. Din fericire, copilul a contestat rezultatul si astfel s-a stabilit c� de fapt luase nota 8,40. Astfel, �n urma recorect�rii a primit �n plus 0,40 puncte si nicidecum 4 puncte si 80, cum a ap�rut �n aplicatia informatic�. A fost o simpl� eroare si ne bucur�m c� s-a remediat“, a precizat Vasile Munteanu, inspector sef adjunct al ISJ Neamt. �n total, din cei peste 4.600 de elevi care au dat evaluarea national�, doar 261 au contestat rezultatele si cei mai multi au f�cut bine deoarece s-au ales cu note mai mari. Diferentele �ntre notele initiale si cele finale nu au fost spectaculoase, fiind vorba de cele mai multe ori de mai putin de un punct. Au fost �ns� si exceptii, c�nd elevii au otinut aproape dou� puncte �n plus, acest lucru �nt�mpl�ndu-se la rom�n� mai ales, unde evaluarea profesorilor contine o doz� de subiectivism. Cea mai mare diferent� dup� contestatii a ap�rut la un elev de Scoala V�n�tori, care a trecut de la nota 5,10, c�t avusese initial la rom�n�, la 7,30 dup� contestatii. Diferente mai mici au fost si la alte unit�ti de �nv�t�m�nt. De exemplu, un elev din Pildesti, care anterior avusese nota 7,90 la rom�n�, dup� contestatii a obtinut 9,30. Un altul, de la Roman, a crescut ca valoare la rom�n� de la 6,70 la 8,05, iar altul, din C�ndesti, a crescut deasemenea de la 4.90 la 6,10. La matematic�, cele mai multe contestatii s-au soldat cu aceleasi note pentru elevi, rareori obtin�nd c�teva zecimi de punct �n plus. Cea mai mare diferent� s-a �nregistrat la un elev din Agapia care a avut 6,20, iar dup� contestatie a luat 7,45. Culmea este c� au fost si elevi care dup� contestatii au primit note mai mici, �ntr-o astfel de situatie fiind un elev de la Rediu care de la 7,85 c�t avusese initial la rom�n� a r�mas cu 7,55 dup� contestatie. Uimitor a fost si faptul c� doi elevi, care obtinuser� nota 10 la matematic� au contestat rezultatele, dar profesorii corectori au ajuns la concluzia c� at�t merit� si nu le-au modificat, (�n minus, evident), rezultatele.
|