Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2012
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Alte Titluri 10 Aprilie 2012
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Hidroelectrica, firma care investeste în oameni pentru cresterea profitului

Hidroelectrica, firma care investeste �n oameni pentru cresterea profitului

• Hidrolectrica, unul dintre cei mai mari produc�tori de energie, a finalizat primul proiect finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) • bugetul total al proiectului a fost de 1.465.00 lei, contributia Hidroelectrica fiind de 600.000 lei • proiectul are la baz� filosofia Kaizen, adic� un sistem de �mbun�t�tire continu� care urm�reste, �n principal, ca prin eliminarea pierderilor s� creasc� profitul •

Hidroelectrica a finalizat unul dintre cele mai importante proiecte de perfectionare a personalului societ�tii. Anuntul a fost f�cut ieri �n cadrul unei conferinte de pres�, organizat� la sediul Sucursalei Hidrocentrale Bistrita Neamt si la care au participat Toma Suru, director adjunct tehnic, Camelia T�nase, sef Resurse Umane, Dan V�rlan, manager de proiect si inginerul Nicolae Petrescu, purt�torul de cuv�nt al institutiei. Proiectul are la baz� conceptul Kaizen care, dup� spusele managerului de �mbun�t�tire resurse „accept� pasii mici, nu pasii mari care atrag dup� sine un r�spuns negativ la schimbare“. Conform celor precizate de Dan V�rlan, proiectul de formare si perfectionare a personalului societ�tii derulat de Hidroelectrica si-a atins obiectivele stabilite si a ajuns �n etapa final�, de diseminare extern� a rezultatelor obtinute. Obiectivul principal al proiectului, finantat din fonduri europene, a fost crearea unui nucleu de specialisti si manageri �n �mbun�t�tire procese, certificati CNFPA, care s� continue, p�n� �n anul 2014, instruirea angajatilor Hidroelectrica. De altfel, Hidroelectrica �si propune ca p�n� la sf�rsitul anului 2014, 90% din personalul companiei s� fie instruit �n „filosofia Kaizen“. Pentru asta, cei 5200 de angajati, c�t num�r� Hidroelectrica la nivel national, trebuie s� urmeze o serie de cursuri.

„Aveti �ncredere �n noi, asa cum noi avem �ncredere �n dumneavoastr�“

Sucursala Hidroelectrica Bistrita are deja trei specialisti instruiti pentru a implementa noul concept si pune mare baz� �n ei. Este vorba de Carmen C�r�us, Loredana Maxim si Gabi Coman. Bugetul total al proiectului a fost de 1.465.000 lei, din care contributia Hidroelectrica 600.000 lei, respectiv 40,95% si asistent� financiar� nerambursabil� 865.000 lei, respectiv 59,05%. Prin aplicarea acestui proiect s-a urm�rit sensibilizarea a 120 de salariati cu privire la principiile �mbun�t�tirii continue a proceselor (decembrie 2010 - ianuarie 2011); formarea a 45 de specialisti �mbun�t�tire procese, certificati de Consiliul National de Formare Profesional� a Adultilor (februarie - iunie 2011); formarea a 15 manageri �mbun�t�tire procese, certificati de Consiliul National de Formare Profesional� a Adultilor (septembrie-noiembrie 2011); elaborarea strategiei si a procedurilor de lucru pentru implementarea filosofiei �mbun�t�tirii continue a proceselor �n Hidroelectrica (decembrie 2011); diseminarea intern� a rezultatelor proiectului-program de constientizare a 1005 salariati (ianuarie-martie 2012), reprezent�nd peste 17% din personalul societ�tii. P�n� la finele anului 2014 vor fi instruiti 90% din angajatii Hidroelectrica, folosind personalul propriu format �n cadrul proiectului. Ultima etap� a proiectului finantat din fonduri europene - diseminarea extern�, se desf�soar�, �n luna aprilie, �n toate cele 13 sucursale si la sediul central din Bucuresti al Hidroelectrica. Inginerul Constantin Romic� Grigoriu, directorul general al Sucursalei Hidrocentrale Bistrita, le-a transmis celor prezenti la conferinta de pres� un mesaj: „Aveti �ncredere �n noi, asa cum noi avem �ncredere �n dumneavoastr�. Ne vom face si �n continuare datoria cu profesionalism si responsabilitate pentru a produce energia electric�, energia f�r� de care ast�zi viata este greu de imaginat. V� multumim pentru c� ne s�nteti aproape si, ca buni crestini va dorim s�rb�tori fericite, cu s�n�tate liniste si �mp�care!“.

Ce �nseamn� conceptul Kaizen?

Termenul Kaizen vine din limba japonez�, iar �ntr-o traducere aproximativ� ar �nsemna kai - schimbare si zen - filosofia echilibrului, a binelui. Cu alte cuvinte este vorba de un sistem de �mbun�t�tire continu�. Asa zisa filosofie Kaizen �si are �nceputurile cu multi ani �n urm�, av�nd ca punct de plecare SUA, dar cu o dezvoltare puternic� �n Japonia. Aici a fost aplicat� �n industria produc�toare de automobile, Toyota fiind cel mai bun exemplu. Ideea principal� a filosofiei Kaizen este eliminarea pierderilor, reducerea costurilor si cresterea productiei. Kaizen este un anumit stil de management, �ns� poate fi considerat lejer si o filosofie de viat�. �n modelul Kaizen, solutiile vin de jos �n sus, angajatii av�nd un rol deosebit de important �n cadrul companiei. Ideea este ca fiecare s� g�seasc� solutii de �mbun�t�tire a procesului de productie. �n cadrul proiectului implementat la Hidroelectrica, fiecare angajat ar trebui s� vin� cu 2 solutii de acest gen/anual, ideile bune fiind chiar recompensate. P�n� �n prezent, angajatii sucursalei Hidrocentrale Bistrita au livrat peste 100 de idei. O alt� latur� important� a acestui stil managerial se refer� la sortarea si separarea lucrurilor utile de cele inutile, ordonarea lor pentru a fi usor de g�sit, cur�tenie si ordine la locul de munc�. Coceptul Kaizen se aplic� pe scar� larg� �n SUA, Japonia, Germania, Portugalia etc. Desi novici la acest capitol, rom�nii au �nceput s� aplice cu succes acest concept. Tarom, dar si Banca Transilvania s�nt doar dou� exemple de mari companii care au dat credit acestei filosofii.

Programul operational Sectorial dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Schema de ajutor de stat pentru formarea profesional� general� si specific� bani pentru formare profesional�“, aferent� Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, axa prioritar� 3, Cresterea adaptabilit�tii lucr�torilor si a �ntreprinderilor. Titlul proiectului: Formarea si perfectionarea personalului societ�tii �n conformitate cu strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazat� pe principiile �mbun�t�tirii continue a activit�tii �n scopul cresterii capacit�tii de adaptare a societ�tii la mediul economic �n schimbare.

Scopul proiectului

1. Formarea si perfectionarea personalului societ�tii �n conformitate cu strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazat� pe principiile �mbun�t�tirii continue a activit�tii �n scopul cresterii capacit�tii de adaptare a societ�tii la mediul economic �n schimbare.
2. Realizarea unei schimb�ri graduale de mentalitate �n organizatie prin introducerea conceptului �mbun�t�tirii continue a performantei proceselor �n organizatie.
3. Certificarea unor angajati ai societ�tii ca specialisti si manageri �n �mbun�t�tire procese pentru a continua formarea �n �mbun�t�tirea proceselor si dup� finalizarea proiectului, asigur�ndu-se sustenabilitatea proiectului.
4. Formarea a 17% dintre angajatii societ�tii �n scopul �mbun�t�tirii continue a activit�tii lor, a proceselor.

Rezultatele asteptate


�mbun�t�tire continu� a proceselor �n scopul cresterii competitivit�tii prin: reducerea consumurilor si costurilor (instruire prin forte proprii), cresterea productivit�tii muncii, cresterea flexibilit�tii �n satisfacerea necesit�tilor clientilor interni si externi ai societ�tii.

Activit�tile proiectului
1. Managementul proiectului
2. Achizitii publice: servicii de instruire; auditul proiectului; vizibilitatea proiectului; materiale consumabile; servicii de catering
3. Selectia grupului tint�
4. Instruirea grupului tint�
5. Realizarea strategiei si procedurilor de lucru---sustenabilitatea proiectului
6. Diseminarea rezultatelor (intern� si extern�)
7. Promovarea si vizibilitatea proiectului

Selectia grupului tint�. Nucleul pentru sustenabilitatea proiectului: obtinut prin selectii repetate

Va fi realizat� �n etape de c�tre echipa mixt� prestator instruire beneficiar folosind criteriile prev�zute �n Standardul Ocupational pentru Specialisti si Manageri �n �mbun�t�tirea proceselor.
Etapa 1: Selectia primului grup pentru instruire, 120 de persoane.
Etapa 2: Selectia celui de-al doilea grup, 45 de persoane din prima grup� pentru formarea specialistilor �n �mbun�t�tirea proceselor.
Etapa 3: Selectia celui de-al treilea grup, 15 manageri din cei 45 de specialisti.

Rezultat selectie:

Nucleu de �mbun�t�tire continu� �n Hidroelectrica SA: 15 manageri, 45 specialisti, 120 persoane sensibilizate.

Instruirea grupului tint� dup� metoda „�n cascad�“

I. Seminar de sensibilizare: 120 de participanti din toate sucursalele si uzinele. Tema: bazele �mbun�t�tirii proceselor �n organizatie: 4 grupeX30 participantiX5 zile pe serie.
II. Program de formare Specialisti �n �mbun�t�tire procese, conform Standardului ocpational, cu examen de certificare: 45 specialisti �n �mbun�t�tire procese: 3 grupeX15 cursanti, durata 6 luni.
III. Program de formare „manageri �n �mbun�t�tire procese“ 15 manageri, dintre cei care au diploma de specialisti, durata 3 luni.
Instruirea �n cascad�: Etapa 1: selectia grupului tint� - 120 persoane; Etapa 2: workshop sensibilizare grup tint�; Etapa 3: selectia spceialistilor - 45 persoane; Etapa 4: instruirea specialistilor; Etapa 5: selectia managerilor - 15 persoane;
Etapa 6: instruirea managerilor; Etapa 7: diseminarea intern� si extern�.

Strategia si procedurile de lucru

Beneficiarul si prestatorul vor elabora strategia si procedurile de lucru pentru implementarea filosofiei �mbun�t�tirii continue a proceselor �n Hidroelectrica SA

Diseminarea intern� a rezultatelor proiectului

Respect�nd principiile responsabilit�tii sociale si accesului la informatie, Hidroelectrica va prezenta rezultatele proiectului clientilor, partenerilor de afaceri, autorit�tilor locale si centrale, reprezentantilor mass-media prin organizarea etapei Diseminare Extern� a rezultatelor proiectului.

Articol afisat de 2331 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective