Evalu�rile la a II-a, a IV-a si a VI-a, la mijloc de mai
• MECTS a anuntat care s�nt metodologiile �n baza c�rora au loc test�rile, unit�tile de �nv�t�m�nt unde vor avea loc acestea si perioadele de examinare • testarea la rom�n� se va da �n 8 scoli din judet • Elevii din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a vor fi evaluati �n perioada 9-23 mai. Ministerul Educatiei a publicat pe propriul site metodologiile de examen si lista cu unit�tile de �nv�t�m�nt unde vor avea loc probele. Evalu�rile pilot stabilite pentru finalul acestor ani de studiu s�nt nout�ti aduse de actuala Lege a Educatiei Nationale. Pentru cei interesati, metodologiile de organizare a evalu�rii competentelor fundamentale la finalul celor 3 clase pot fi g�site pe site-ul www.edu.ro. Evalu�rile vor avea loc �n perioada 9-23 mai, prin administr�ri pilot, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, respectiv 86 de scoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a si 86 pentru clasa a VI-a. Lista acestor unit�ti de �nv�t�m�nt a fost publicat� pe site-ul Ministerului Educatiei. �n Neamt, testarea la clasa a II-a se va face la Scoala cu clasa I-VIII Vasile Mitru din Tasca si la Colegiul Tehnic Danubiana din Roman. La clasa a IV-a vor fi date testele elevilor de la Grupul Scolar Mihail Sadoveanu Borca, Scoala Vasile Conta Ghind�oani, Scoala nr. 1 Bicaz si Scoala cu clasele I-VIII Rediu. Pentru testare la a VI-a se vor preg�ti elevii de la Urecheni si cei de la Coelgiul National de Informatic�. Esantioanele au fost realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel �nc�t fiecare tip de evaluare s� fie administrat �n unit�ti de �nv�t�m�nt distinct. Urmeaz� a se anunta scolile �n care se vor testa elevii la matematic�. Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente s�nt elaborate de c�tre Centrul National de Evaluare si Examinare. La clasa a II-a, acestea contin dou� sectiuni, care vizeaz� competentele de receptare-producere a mesajelor si competente de matematic�. „Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a s�nt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de �nv�tare, consemnarea lor �n portofoliul educational al elevului, respectiv informarea p�rintilor asupra stadiului form�rii si dezvolt�rii competentelor evaluate“, a precizat MECTS. La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba rom�n� si matematic�. „Evaluarea nu se finalizeaz� printr-o not� sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evalu�rii fiec�rui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor si s�nt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercet�ri de diagnoz� a sistemului de �nv�t�m�nt primar“, potrivit sursei citate. La clasa a VI-a, evaluarea vizeaz� optimizarea �nv�t�rii, elaborarea planurilor individualizate de �nv�tare si preorientarea scolar� c�tre un anumit tip de liceu. Testele contin dou� sectiuni corespunz�toare probelor transdisciplinare evaluate: limb� si comunicare, respectiv matematic� si stiinte.
|