Tot patru luni cu suspendare �n cazul unui politist b�ut
• acuzatul a contestat �n zadar pedeapsa • sanctiunea este cu suspendare • omul legii s-a urcat „afumat“ la volan si a intrat cu masina �ntr-un copac • Lucian Iftenie, �n v�rst� de 31 de ani, agent �n cadrul Postului S�vinesti, r�m�ne cu patru luni de �nchisoare cu suspendare pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, av�nd o �mbibatie alcoolic� peste limita legal�. Politistul a atacat sentinta Tribunalului Neamt la Curtea de Apel Bac�u, iar pe 28 februarie 2012, actiunea a fost respins� ca nefondat�. Fapta a avut loc pe 9 martie 2010, c�nd omul legii s-a urcat b�ut la volan si a intrat �ntr-un copac. Pe parcursul anchetei, el a solicitat s�-i fie recalculat� alcoolemia. A recunoscut c� a consumat ceva, �ns� a aprecizat c� rezultatele au fost alterate, �n sensul c� alcoolemia stabilit� a fost prea mare. Procurorul de caz a respins solicitarea, �ns� la judecat� s-a mai f�cut o expertiz� care a stabilit c� la momentul accidentului alcoolemia a fost de 1,30 la mie si nu 2 c�t se ar�tase initial. Accidentul s-a petrecut �n comuna Dumbrava Rosie, c�nd, desi b�use, omul legii s-a urcat la volanul unui autoturism BMW 740I, �nmatriculat NT 151 CUR, adus din Marea Britanie si a plecat �ntr-o plimbare. Ca s� nu se plictiseasc�, Iftemie l-a invitat si pe amicul s�u, Alin Pruteanu, de 24 de ani. Ajuns la Dumbrava Rosie, din cauza neadapt�rii vitezei la conditiile de trafic, dar si a faptului c� b�use, politistul a pierdut controlul volanului, masina a iesit �n decor si s-a izbit puternic de un copac. �n urma impactului, deosebit de violent, autoturismul a fost grav avariat. Dac� Iftemie nu a p�tit mare lucru, aleg�ndu-se cu r�ni minore, amicul s�u a ajuns la spital. El a avut nevoie de 40-45 de zile de �ngrijiri medicale pentru vindecarea leziunilor, �ns� nu a depus pl�ngere �mpotriva prietenului. La vremea respectiv�, politistii care au investigat accidentul nu au pomenit nimic de faptul c� al lor coleg era destul de bine „afumat“. Ei au precizat c� evenimentul a avut drept cauze neadaptarea vitezei la conditiile de drum si presiunea sc�zut� din pneul dreapta spate.
|