„Cu suspendare“ pentru politist
• omul legii a accidentat mortal o femeie care traversa pe trecerea de pietoni • judec�torii l-au condamnat la sase luni de �nchisoare, cu suspendare • familia victimei a cerut un miliard, dar actiunea a fost admis� �n parte • Gheorghe Varganici, de 24 de ani, din Piatra Neamt, agent �n cadrul Politiei Roman, a fost g�sit vinovat de s�v�rsirea infractiunii de ucidere din culp�, dup� ce a ucis o femeie care traversa strada pe trecerea de pietoni. Ieri, 13 decembrie 2011, Judec�toria Piatra Neamt l-a condamnat la sase luni de �nchisoare, cu suspendarea execut�rii. Fapta a avut loc �n urm� cu mai bine de patru ani, pe 14 iulie 2007, pe o „zebr�“ din apropierea sucursalei BCR Neamt. Atunci �nvinuitul aflat la volanul unui VW Golf �nmatriculat NT.86.GBY a acrosat-o pe Maria Comastoc, de 76 de ani, care traversa regulamentar. Datorit� leziunilor suferite victima s-a stins �n aceeasi zi. Inculparea a durat ceva timp. Cauza a ajuns la Parchetului Piatra Neamt si pe 12 martie 2008 s-a dispus scoaterea de sub urm�rire penal� a �nvinuitului motivat de faptul c� nu s-a putut stabili cu certitudine locul impactului dintre masin� si victim�. S-a certificat c� „f�r� dubiu c� accidentul nu putea fi evitat de �nvinuit nici prin manevra de fr�nare si nici prin schimbarea directiei de mers, excluz�nd astfel culpa acestuia“, dup� cum se ar�t� �n rechizitoriu. Fiul victimei a atacat solutia, seful Parchetului Piatra Neamt i-a admis pl�ngerea, iar �n iunie 2008 se reluau cercet�rile �mpotriva lui Varganici. S-a concluzionat c� la data accidentului �nvinuitul a r�mas la locul faptei, a fost testat si nu era b�ut. Initial expertii au stabilit c� masina avea o vitez� de 46-48 de km/or� si c� impactul nu putea fi evitat deoarece c�mpul vizual al soferului fusese obturat de masina de pe prima band� de mers. Caz de dubiu a fost pozitia victimei, dac� aceasta era pe marcajul pietonal sau la c�tiva metri distant� de acesta. Unul din experti a plasat-o pe zebr�, altul la doi metri distant�. Fiul victimei a formulat obiectiuni si dup� redeschiderea urm�ririi penale au intrat �n scen� expertii de la Laboratorul de Expertize Criminalistice Iasi. Pe 6 aprilie 2009 s-a stabilit c� viteza masinii a fost de 47 km/or�, victima era pe zebr�, �nvinuitul putea evita impactul dac� ar fi avut 34 de km/or� si b�tr�na nu avea nici o culp�. A venit r�ndul politistului s� conteste expertiza si cauza a ajuns la Institutul National de Expertize Criminalistice Bucuresti, forul suprem �n domeniu. Concluzia final� a fost c� �nvinuitul circula cu 58 de kilometri pe or�. Anchetatorii au apreciat c� distanta mare pe care a fost t�r�t� victima, circa 20 de metri, a fost urmare a faptului c� politistul nu a fr�nat violent pentru a evita proiectarea femeii sub rotile masinii, astfel cum rezulta si din declaratia acuzatului. Fiul victimei a fost parte civil� cu un miliard de lei vechi, dar pretentiile au fost admise numai �n parte.
|