Start la evalu�rile elevilor
• �n judetul Neamt, subiectele date elevilor s�nt elaborate la nivel de catedre de specialitate, �n cadrul fiec�rei scoli Debut al s�pt�m�nii evalu�rilor initiale si nationale �n scoli. Impus� de Ministerul Educatiei pentru a fi „simtit�“ �n toate unit�tile de �nv�t�m�nt, toti elevii nemteni vor avea de dat c�te o lucrare, dou�, �n fiecare zi pentru a se respecta decizia national�. �n Neamt subiectele care se vor da vor fi stabilite la nivel de unitate de �nv�t�m�nt si nu pe judet, asa cum se practic� �n alte zone din tar�. Conducerea Inspectoratului Scolar a decis c� m�sura aceasta este mai potrivit� pentru elevi, �ntruc�t dasc�lii de la aceeasi specialitate dintr-o scoal� stiu mai bine „problemele“ copiilor. Testele vor fi corectate de c�tre profesorii de la clase, iar rezultatele nu vor fi f�cute publice. Fiecare p�rinte va afla rezultatele copilului s�u �n cadrul sedintelor care se vor organiza special pentru asta. Notele obtinute nu vor fi trecute �n catalog, fiind folosite pentru profesori �n scop orientativ, pentru a putea adapta programa scolar� la nevoile elevilor. Dac� unii profesori au acceptat sarcina de la minister si dup� dou� s�pt�m�ni de recapitulare, �n zilele care vin vor aplica testele, altii sustin c� aceast� testare oricum se f�cea �n scoli, pentru c� fiecare cadru didactic era interesat de nivelul clasei cu care trebuia s� lucreze. S�nt unele clase �n care evaluarea aceasta nu prea �si are rosul, ca de exemplu testarea la fizic�, la clasa a sasea. Copiii de la acest nivel de studiu nu au mai f�cut acest obiect p�n� acum, ceea ce �nseamn� c� vor fi „ascultati“ la nu se stie ce. Situatia este discutabil� si la nivelul clasei a noua, acolo unde colectivul este format din copii veniti poate si din dou�zeci de unit�ti de �nv�t�m�nt gimnazial. Este destul de greu de adus toti la acelasi nivel dup� numai dou� s�pt�m�ni de recapitulare, c�t� vreme copiii provin din clase diferite, �n care s-a lucrat cu multi profesori, fiecare av�nd metoda lui. Testarea porneste de la clasa �nt�i, unde este vizat� dezvoltarea psiho-motorie a copilului, abilit�tile de lucru cu manualul etc, si ajunge p�n� la o mega-testare, la cincisprezece-saisprezece discipline, la clasele de la final de liceu.
|