• o pietreanc� sustine c� un b�rbat ce se pretindea controlor a jignit-o si a agresat-o verbal degeaba • incidentul s-a petrecut luni, 12 septembrie, �n statia din cartierul 1 Mai •
C�l�toria cu troleibuzul este clar c� nu o face nimeni de pl�cere, fiecare fiind m�nat pe drumuri de treburi ori nevoi. Cu toate acestea, fiecare pietrean sper� c�, dac� �si pl�teste civilizat biletul de c�l�torie, s� fie dus la destinatie c�t de repede se poate, �n conditii c�t mai bune si, dac� nu �ndr�zneste prea mult, s� i se vorbeasc� frumos. O pietreanc� poate spune cu m�na pe inim� c� astfel de n�zuinte s�nt doar vise, unii angajati de la Troleibuzul uit�ndu-si manierele pe la garaj. Daniela Harip, din Piatra Neamt, merge aproape zilnic cu acest mijloc de transport ea lucr�nd la S�vinesti. Desi au mai existat frecusuri �ntre c�l�tori si soferi sau �ntre c�l�tori si eventuali controlori, acestea au fost trecute cu vederea. Femeii i-au pus capac �ns� vorbele aruncate peste um�r de un pretins controlor si de soferul troleibuzului luni, 12 septembrie. „S�pt�m�na aceasta s�nt schimbul doi, eu lucr�nd la uzin�, pe platform� la S�vinesti. Merg zi de zi cu troleul si din aceast� cauz� �mi cump�r abonamente de c�l�torie lunare sau pentru dou� s�pt�m�ni. Pretul unui abonament pe lun� este de 72 de lei, iar de banii acestia cred c� ar trebui s� c�l�toresc civilizat si f�r� s� fiu jignit�. Luni, �n jurul orei 13, m� aflam �n statia din cartierul 1 Mai si asteptam troleibuzul. A venit, era extrem de aglomerat, mai ales c� �ncepuse scoala, si m-am urcat nu pe usa din fat� c� era plin, ci pe cea din mijloc. Si acolo era aglomerat, cu greu am prins un loc pe scar�. �n momentul �n care c�utam s� m� tin de ceva, un b�rbat care era jos, �n statie, f�r� a avea la loc vizibil vreo legitimatie sau vreo uniform� m-a �ntrebat dac� am bilet ori abonament. L-am �ntrebat cu ce drept m� chestioneaz� si atunci el mi-a zis «Esti smecher�, ai? Porti ochelari de soare?». Pentru c� am ridicat vocea �n scurt timp s-a implicat si soferul masinii care mi-a spus pe un ton arogant «Dar de ce n-ati urcat prin fat�, ca o doamn�, si ati preferat ca amanta?». P�n� la urm�, am ar�tat abonamentul, desi b�rbatul de pe strad� nu mi-a prezentat nici o legitimatie, iar soferul a mai boscorodit c�te ceva. M-am simtit agresat� si jignit� de comportamentul lor, dar si de glumele f�cute la adresa mea, mai ales c� erau multi colegi de serviciu de fat�. Am �ncercat s� fac o pl�ngere telefonic�, dar nu m-a luat nimeni �n seam�“, a declarat pietreanca. Am solicitat un punct de vedere al societ�tii Troleibuzul SA si ni s-a transmis c� trebuie s� existe o pl�ngere scris� a reclamantei pentru a se putea face o cercetare. „Dac� persoana respectiv� va depune la noi o sesizare, fie prin post�, fie direct la noi la sediu, fie prin email la adresa
[email protected] noi vom cerceta aceste aspecte. Cazul va fi supus dezbaterii comisiei de disciplin�, iar reclamanta va primi acas� r�spunsul nostru �n termenul legal“, a precizat dispecera de la Troleibuzul.