Elevii cu „pile“ vor disp�rea din scoli
• ministerul introduce teste pentru ca �nv�t�torii s� stie care este nivelul cunostintelor acumulate de copii p�n� la intrarea �n clasa I, a II-a si a IV-a • dup� aceast� apreciere, fiecare dasc�l va sti cum trebuie abordat� clasa pentru a �nregistra progrese • se va face o medie a scolii si se va da un calificativ clasei • �nv�t�torii vor trece printr-o experient� nou� �n toamn�, pentru c� la �ndemnul Ministerului Educatiei vor avea de aplicat o testare pe propriii elevi, pentru a le cunoaste bagajul de cunostinte cu care purced �n noul an scolar. Este un demers pe care dasc�lii �l aplicau la clase, dar tinea de modul lor de lucru, f�r� a fi o recomandare oficial�. Din cauza notelor foarte slabe pe care le-au obtinut la examen, ministerul vrea s� �mpart� elevii �n trei categorii: cu rezultate slabe, medii si foarte bune. Dup� cum a declarat inspectorul general scolar Luminita Georgeta V�rlan, ceea ce se doreste prin acest demers este evitarea supraevalu�rii. „Se urm�reste «progresul scolar» al copiilor, urm�rindu-se situatia real� la �nv�t�m�nt a elevilor. Dup� o evaluare care se va face �n semestrul �nt�i, va urma �nc� una �n semestrul doi, pentru a se vedea dac� exist� progres scolar. Nu e normal s� existe note de 8, 9 si 10 care nu au acoperire real�, note puse unor copii supraevaluati, care nu le merit�“, a declarat sefa ISJ Neamt.
Aceleasi preciz�ri au fost f�cute si de secretarul de stat �n minister Oana Badea: „Ne propunem ca obiectiv �n 2011-2012, eliminarea supraevalu�rii la clas�. Nu putem s� ne ascundem dup� deget si s� nu spunem c� elevii primesc note mari �n cursul anului si la examen se afl� pentru prima dat� �n fata unei evalu�ri standardizate care �i aduce c�t mai aproape de adev�r. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe scoal� c�te un test initial, pornind de la programa existent�. Testul initial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru rom�n�, matematic� si asa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul scolii. Adic� va fi o medie pe scoal�, iar clasele vor fi �ncadrate, �n functie de rezultate, la categoria sub media de scoal�, la nivelul mediei sau peste aceast� medie“. Aceasta a mai spus c�, prin acest sistem, ministerul nu este interesat de o ierarhie la nivel national sau al unui oras, ci pur si simplu de stabilirea nivelului de preg�tire al elevilor �n contextul scolii din care face parte. Dup� ce va fi stabilit nivelul fiec�rei clase dintr-o scoal�, directorul poate „intra �n alert�“ c�nd va sesiza note foarte mari la clase sub media pe scoal�. „Asta �nseam� eliminarea supraeval�rii. La clasa sub medie nu pot s� am note de zece. Nu pot s� am pentru c� reperul esential este programa scolar�. Directorul va fi �n stare de alert� dac� va sesiza la clasa sub medie note foarte mari sau calificative care nu au voie s� fie“, a ad�ugat Oana Badea.
Ministerul a g�sit o explicatie pentru notele foarte slabe de la bacalaureat, 30 de milioane de absente, echivalent a 3.457 de ani de absente, majoritatea la liceeni. Ministrul Funeriu a declarat dup� afisarea rezultatelor partiale foarte slabe de la bacalaureat c� este pentru prima dat� c�nd elevii de liceu si-au c�stigat diploma de absolvire prin munc�. „Consider benefic� m�sura pe care ministerul Educatiei vrea s� o initieze, pentru c�, asa cum am dorit s� avem un bacalaureat aproape de realitate, asa trebuie s� avem si o situatie scolar� a elevilor c�t mai aproape de adev�r. Dac� aceast� m�sur� va fi adoptat�, obligatoriu va trebui s� avem un bacalaureat diferentiat. Nu toti copiii au capacitatea initial� de a lua un bacalaureat la acelasi nivel cu copiii care provin din colegiile nationale sau licee teoretice“, sustine un lider de sindicat.
|