Termopanele �i Internetul, reclamate la Protec�ia Consumatorilor
• din cele 30 de reclama�ii primite �n februarie la OJPC, 21 au fost �ntemeiate �i restul false Inspectorii Oficiului Jude�ean pentru Protec�ia Consumatorilor (OJPC) Neam� au verificat, de la �nceputul lunii februarie p�n� �n prezent, 30 de reclama�ii, din care 21 s-au dovedit a fi �ntemeiate, iar restul false. �n cazul reclama�iilor care s-au dovedit temeinice, s-au luat m�surile necesare �n vederea desp�gubirii consumatorilor care au fost prejudicia�i de calitatea necorespunz�toare a produselor �i serviciilor.
Cele mai multe dintre nemul�umirile nem�enilor care s-au adresat OJPC se refereau la diverse deficien�e ale produselor nealimentare, ale unor bunuri de folosin�� �ndelungat� �i la serviciile post garan�ie de proast� calitate oferite de diver�i prestatori.
Foarte mul�i dintre peti�ionari s-au pl�ns de apari�ia condensului pe ferestrele tip termopan, cauzat� adesea de calitatea elementelor de t�mpl�rie, dar �i de calitatea sticlei. Inspectorii care au dat curs acestor reclama�ii au constatat c� instalarea ferestrelor termopan cu astfel de probleme a fost f�cut� cu c��iva ani �n urm�, f�r� s� se respecte anumite condi�ii de agrement tehnic, care permit un transfer de c�ldur� c�t mai mic �i �mpiedic� intrarea aerului rece �n �nc�pere. O alt� calitate pe care trebuie s� o �ndeplineasc� sticla ferestrelor termopan este aceea de a asigura o izola�ie fonic� perfect�, nepermi��nd p�trunderea zgomotului �n interior. O alt� categorie de reclama�ii au vizat serviciile Internet speciale de proast� calitate. Este vorba cu prec�dere de servicii Internet care necesit� �i condi�ii speciale de dotare, posibil de realizat prin folosirea anumitor softuri, precum �i printr-o exploatare special�. C��iva nem�eni au f�cut pl�ngeri �n privin�a calit��ii proaste a unor produse alimentare cum ar fi pe�tele �i carnea. Verific�rile au dovedit c� era vorba despre modificarea structurii produselor prin congel�ri �i decongel�ri repetate.
Valoarea total� a produselor �nlocuite, a repara�iilor efectuate, precum �i cea achitat� �n cazul unor produse a dep�it 20 de milioane de lei. „De la lun� la lun� se observ� o �nmul�ire a num�rului de reclama�ii false. Acestea provin mai ales din mediul rural �i s�nt f�cute fie prin intermediul telefoanelor gratuite de tip Telverde, fie prin intermediul po�tei electronice. �n foarte multe dintre situa�ii, persoanele nemul�umite se r�zbun� pe vecini sau cons�teni care le fac concuren�� �n anumite tipuri de activit��i pe care le desf�oar�, cum ar fi v�nzarea de b�uturi alcoolice. Mul�i dintre nemul�umi�i �i dau nume false �i �i acuz� pe nedrept pe cei pe care �i reclam�, adic� reclama�ia este fals�. Mai grav este c� noi s�ntem obliga�i s� d�m curs verific�rilor unor reclama�ii chiar dac� intuim c� e ceva �n neregul� cu ele. Problema este c� s�ntem pu�ini angaja�i �i nu avem timp de pierdut, dar probabil asta este mai greu de �n�eles pentru unii“, a declarat inginer Gheorghe Bud, consilier superior �n cadrul OJPC Neam�.
|