Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Februarie 2006
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Social 15 Februarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Pod desprins de... mal

Pod desprins de... mal

• la ambele intr�ri pe Podul Lu�ca s-au format „crevase“ late de aproape 20 de centimetri • �oferii, at�t cei din zon�, c�t �i ambulan�ierii, s�nt dispera�i • Consiliul Jude�ean cunoa�te problema, solu�ii tehnice s�nt, dar... se a�teapt� bani •

O situa�ie neobi�nuit� �i grav�, �n acela�i timp, a ap�rut, de ceva vreme, la podul de peste r�ul Siret, de l�ng� localitatea Lu�ca. Numero�i conduc�tori auto, inclusiv cei de la Ambulan��, s-au pl�ns de faptul c�, la intrarea pe podul men�ionat, au de trecut un obstacol dificil, respectiv dou� �an�uri, formate �ntre �osea �i capetele podului. Aceste adev�rate „crevase“, pe unde se vede r�ul, late aproape c�t diametrul unei ro�i de autoturism, au ap�rut ca urmare a dispari�iei materialului care le-a acoperit, �n trecut. Conform solu�iei constructive, ce a fost adoptat� ultima dat�, �ntre partea carosabil� a drumului jude�ean DJ 207 A �i cea a podului, au fost puse pl�ci metalice din tabl� rezistent�, care au fost acoperite cu un strat sub�ire de astfalt. La �nceput, dup� ce a fost dat� �n folosin�� construc�ia, prin anii '60, totul a mers bine, iar circula�ia s-a desf�urat normal. De-a lungul anilor, au ap�rut mai multe probleme, inclusiv la structura de rezisten�� a podului, care au fost remediate, �ntr-un fel sau altul. �n 1975, s-a limitat chiar accesul, pe un singur fir, cu ajutorul unor bare metalice �nfipte �n beton, care au stat acolo ani de zile. �n ultima perioad�, a ap�rut ruptura descris�, care provoac� mari necazuri �oferilor, mai ales celor care nu cunosc zona �i nu �tiu de pericol. Nu de pu�ine ori s-a �nt�mplat ca autoturismele s� ajung� la serviceuri, pentru repara�ii. „Drumul Roman-B�ra este, �n general, destul de prost. Cele mai mari probleme se �nt�lnesc la intr�rile pe podul de peste r�ul Siret, de l�ng� satul Lu�ca, unde, efectiv, po�i s�-�i rupi ma�ina, mai ales dac� nu cuno�ti problema. Acolo, prin dispari�ia tablelor care acopereau �an�ul, dintre pod �i mal, s-au creat adev�rate falii, �n care, pe timp uscat, poate intra o roat� de ma�in�. Din aceast� cauz�, noi, cei din zon�, ne vedem nevoi�i s� circul�m pe un sigur sens. Cele mai mari necazuri le au ma�inile de mare tonaj. Dac� trece pe acolo o person� ce nu �tie drumul, se poate �nt�mpla chiar o nenorocire. Nu doar eu s�nt nemul�umit de acest neajuns, ci to�i cei care trec pe pod, dinspre Roman spre Sagna. O alt� zon� «ur�t�» este �i cea dinspre Sagna �i B�ra, unde s-au f�cut plomb�ri «de m�ntuial�». Muncitorii de la Drupo lucrau pe ploaie, f�r� nici o amors�. Acum, �n acea zon�, s�nt gropi de speriat. Este interesant de aflat perioada de garan�ie a acestor plomb�ri“, a declarat doctor Filip Panait. Reprezentan�ii societ��ii amintite au declarat c� problema podului de la Lu�ca este cunoscut�, dar c� se a�teapt� aprob�rile Consiliului Jude�ean (CJ), pentru a putea �ncepe lucr�rile de acoperire a �an�ului. �n ceea ce prive�te drumul cu gropi, tot lipsa fondurilor limiteaz� refacerea carosabilului. „La podul de la Lu�ca s-a observat c� acele table, care facilitau trecerea, au disp�rut. Erau ni�te pl�ci de o anumit� grosime, cu rezisten�a necesar�, care au fost furate, de anumite persoane. Direc�ia tehnic� �i lucr�torii de la Drupo au constatat faptul �i l-au reclamat la forurile competente, care vor face cercet�ri, pentru depistarea ho�ilor. La rezolvarea situa�iei au trecut oamenii de la Drupo. Solu�ia tehnic� va fi g�sit� la fa�a locului“, a declarat Traian Socea, purt�torul de cuv�nt al Consiliului Jude�ean Neam�. Acesta a mai spus c� una dintre metode ar fi chiar apelarea la... alte table, dar exist� pericolul ca acestea s� dispar� iar. O alt� solu�ie ar fi aplicarea unei grinzi metalice, care va fi fixat� prin bride speciale, ce nu vor mai permite „s�ltarea“ de c�tre infractori. O a treia solu�ie ar fi s� se foloseasc� grinzi de lemn, ca o ultim� posibilitate. Remedierea �ine de existen�a banilor, dar, p�n� la �nceperea lucr�rilor, autoturismele tot vor circula cu grij�, pe un singur sens. Mai greu va fi de Salv�ri, care s�nt obligate, dup� cum a men�ionat doctor Claudia Dumitra�c, medicul coordonator al Sta�iei de Ambulan�� Roman, s� �ncetineasc� foarte mult �i, astfel, se pierde timp foarte pre�ios, cu repercusiuni asupra vie�ii bolnavilor �i asupra integrit��ii autosanitarelor.

Articol afisat de 1653 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dumitru IU�TIUC)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective