Pod desprins de... mal
• la ambele intr�ri pe Podul Lu�ca s-au format „crevase“ late de aproape 20 de centimetri • �oferii, at�t cei din zon�, c�t �i ambulan�ierii, s�nt dispera�i • Consiliul Jude�ean cunoa�te problema, solu�ii tehnice s�nt, dar... se a�teapt� bani • O situa�ie neobi�nuit� �i grav�, �n acela�i timp, a ap�rut, de ceva vreme, la podul de peste r�ul Siret, de l�ng� localitatea Lu�ca. Numero�i conduc�tori auto, inclusiv cei de la Ambulan��, s-au pl�ns de faptul c�, la intrarea pe podul men�ionat, au de trecut un obstacol dificil, respectiv dou� �an�uri, formate �ntre �osea �i capetele podului. Aceste adev�rate „crevase“, pe unde se vede r�ul, late aproape c�t diametrul unei ro�i de autoturism, au ap�rut ca urmare a dispari�iei materialului care le-a acoperit, �n trecut. Conform solu�iei constructive, ce a fost adoptat� ultima dat�, �ntre partea carosabil� a drumului jude�ean DJ 207 A �i cea a podului, au fost puse pl�ci metalice din tabl� rezistent�, care au fost acoperite cu un strat sub�ire de astfalt. La �nceput, dup� ce a fost dat� �n folosin�� construc�ia, prin anii '60, totul a mers bine, iar circula�ia s-a desf�urat normal. De-a lungul anilor, au ap�rut mai multe probleme, inclusiv la structura de rezisten�� a podului, care au fost remediate, �ntr-un fel sau altul. �n 1975, s-a limitat chiar accesul, pe un singur fir, cu ajutorul unor bare metalice �nfipte �n beton, care au stat acolo ani de zile. �n ultima perioad�, a ap�rut ruptura descris�, care provoac� mari necazuri �oferilor, mai ales celor care nu cunosc zona �i nu �tiu de pericol. Nu de pu�ine ori s-a �nt�mplat ca autoturismele s� ajung� la serviceuri, pentru repara�ii. „Drumul Roman-B�ra este, �n general, destul de prost. Cele mai mari probleme se �nt�lnesc la intr�rile pe podul de peste r�ul Siret, de l�ng� satul Lu�ca, unde, efectiv, po�i s�-�i rupi ma�ina, mai ales dac� nu cuno�ti problema. Acolo, prin dispari�ia tablelor care acopereau �an�ul, dintre pod �i mal, s-au creat adev�rate falii, �n care, pe timp uscat, poate intra o roat� de ma�in�. Din aceast� cauz�, noi, cei din zon�, ne vedem nevoi�i s� circul�m pe un sigur sens. Cele mai mari necazuri le au ma�inile de mare tonaj. Dac� trece pe acolo o person� ce nu �tie drumul, se poate �nt�mpla chiar o nenorocire. Nu doar eu s�nt nemul�umit de acest neajuns, ci to�i cei care trec pe pod, dinspre Roman spre Sagna. O alt� zon� «ur�t�» este �i cea dinspre Sagna �i B�ra, unde s-au f�cut plomb�ri «de m�ntuial�». Muncitorii de la Drupo lucrau pe ploaie, f�r� nici o amors�. Acum, �n acea zon�, s�nt gropi de speriat. Este interesant de aflat perioada de garan�ie a acestor plomb�ri“, a declarat doctor Filip Panait. Reprezentan�ii societ��ii amintite au declarat c� problema podului de la Lu�ca este cunoscut�, dar c� se a�teapt� aprob�rile Consiliului Jude�ean (CJ), pentru a putea �ncepe lucr�rile de acoperire a �an�ului. �n ceea ce prive�te drumul cu gropi, tot lipsa fondurilor limiteaz� refacerea carosabilului. „La podul de la Lu�ca s-a observat c� acele table, care facilitau trecerea, au disp�rut. Erau ni�te pl�ci de o anumit� grosime, cu rezisten�a necesar�, care au fost furate, de anumite persoane. Direc�ia tehnic� �i lucr�torii de la Drupo au constatat faptul �i l-au reclamat la forurile competente, care vor face cercet�ri, pentru depistarea ho�ilor. La rezolvarea situa�iei au trecut oamenii de la Drupo. Solu�ia tehnic� va fi g�sit� la fa�a locului“, a declarat Traian Socea, purt�torul de cuv�nt al Consiliului Jude�ean Neam�. Acesta a mai spus c� una dintre metode ar fi chiar apelarea la... alte table, dar exist� pericolul ca acestea s� dispar� iar. O alt� solu�ie ar fi aplicarea unei grinzi metalice, care va fi fixat� prin bride speciale, ce nu vor mai permite „s�ltarea“ de c�tre infractori. O a treia solu�ie ar fi s� se foloseasc� grinzi de lemn, ca o ultim� posibilitate. Remedierea �ine de existen�a banilor, dar, p�n� la �nceperea lucr�rilor, autoturismele tot vor circula cu grij�, pe un singur sens. Mai greu va fi de Salv�ri, care s�nt obligate, dup� cum a men�ionat doctor Claudia Dumitra�c, medicul coordonator al Sta�iei de Ambulan�� Roman, s� �ncetineasc� foarte mult �i, astfel, se pierde timp foarte pre�ios, cu repercusiuni asupra vie�ii bolnavilor �i asupra integrit��ii autosanitarelor.
|