Desp�gubiri de peste un miliard, prin Protectia Consumatorului
• anul trecut, peste 1.100 de nemteni s-au adresat institutiei • cei care au avut dreptate au fost desp�gubiti • Nemtenii au �nv�tat lectia consumatorului bine informat si, ori de c�te ori s-au considerat nedrept�titi, s-au adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Neamt. Peste 1.000 de persoane au trecut pragul institutiei anul trecut, iar cei ale c�ror reclamatii au fost �ntemeiate, au fost desp�gubiti, valoarea m�rfurilor sau a serviciilor �nlocuite dep�sind un miliard de lei vechi. „�n anul 2010 la sediul institutiei noastre au fost �nregistrate 1.131 de reclamatii, din care peste 1.000 au fost deja solutionate. 431 din acestea au fost rezolvate �n favoarea clientului, iar �n alte 158 de cazuri s-a ajuns la o rezolvare amiabil�. Ca umare a m�surilor dispuse prin documentele de control, desp�gubirile acordate consumatorilor pentru produsele sau serviciile neconforme a fost de 118.889 lei (1,18 miliarde lei vechi n.r)“, a declarat Gelu Moldovanu, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Comisarii nemteni au stabilit c� 59 din reclamatiile depuse nu erau solutionabile, pentru alte 122 de pl�ngeri s-a dispus redirectionarea c�tre alte institutii, iar 28 de petitii au fost clasate. De mentionat este faptul c� �n 245 de cazuri inspectorii au constatat c� cele sesizate nu se confirm�, catalog�ndu-le ca ne�ntemeiate. Pe grupe de produse nemtenii au reclamat cel mai des calitatea serviciilor prestate de diversi operatori, unde au fost 727 de sesiz�ri (circa 70% din total). �n alte 237 de cazuri nemultumirile au vizat produse nealimentare, si numai 79 de nemteni au sesizat comisarii cu privire la produsele alimentare. „Se constat� o crestere semnificativ� a num�rului reclamatiilor din domeniul serviciilor, deoarece este vorba de un domeniu complex. Au fost vizate servicii finaciare, de furnizare telefonie fix�, mobil� sau internet sau comert on-line de produse si servicii, �n care informatiile nu au fost �ntotdeauna transmise �n asa fel �nc�t s� fie pe �ntelesul consumatorului mediu. De asemenea, s-au remarcat reclamatiile care vizau transportul de persoane, autobuze, microbuze, taxiuri, ori servicii de colet�rie si postale, servicii de furnizare energie electric� sau gaze naturale“, a mai spus Gelu Moldovanu. Multe dintre sesiz�rile primite de comisari anul trecut se refereau la achizitiile de produse electronice sau electrocasnice. La produsele cu deficiente v�nz�torul �ndrum�, �n general, clientii nemultumiti c�tre unit�tile service, desi r�spunderea �i apartine �n totalitate v�nz�torului, av�nd �n vedere c� �ntelegerea la achizitia bunului s-a �ncheiat �ntre cump�r�tor si comerciant. Pe parcursul anului trecut comisarii au oferit doritorilor informatiile cerute, direct la sediul institutiei, telefonic sau �n scris, pentru solutionarea amiabil� a conflictelor. Acolo unde nu a mers cu vorb� bun�, au fost depuse sesiz�ri.
|