Lungul drum p�n� la cimitir
• pietrenii v�rstnici care stau �n centru se pl�ng c� nu mai au microbuz p�n� la Borzoghean • Urbtrans va propune o deviere a rutei M5, dar abia �n ianuarie Lung e drumul p�n� la Eternitatea si mai ales greu de parcurs, mai ales pentru pietrenii ajunsi la v�rsta senectutii. �ntr-o vreme oamenii se descurcau pe acest itinerar cu ajutorul microbuzelor. Fericirea lor s-a �ntrerupt brusc la �nceputul acestei luni, c�nd microbuzul a disp�rut de pe traseu, fiind pus pe rut� ocolitoare. Oamenii s-au trezit c�, dac� vor s� ajung� la Borzoghean, trebuie s� mearg� cu troleul sau s� se duc� p�n� pe variant� ca s� prind� microbuz. „Ca si ceilalti cet�teni ai orasului pl�tim taxe si impozite. S�ntem persoane �n v�rst�, de 75-80 de ani, care nu putem merge s� aprindem o lum�nare la cei disp�ruti dintre noi. Ne este foarte, foarte greu. Noi nu iesim �n strad�, apel�m la ratiunea dvs., la �ntelegere, s� ne acordati acest ajutor pentru repunerea microbuzului M5 pe traseul vechi“, ne-au scris oamenii la redactie. Oamenii ar vrea s� rezolve problema p�n� �n s�rb�tori. Prim�ria spune c� nu poate face nimic, c� titular si administrator pe transportul local este Urbtrans. Ioan Cucoreanu, seful de la Urbtrans, spune c� problema se cunoaste (mai e una, pe Ciritei) si se caut� solutii. „Programul de transport s-a licitat pe traseele de acum. A fost pus pe site-ul prim�riei din februarie p�n� �n mai si, la solicitarea cet�tenilor, puteau fi f�cute modific�ri, �n functie de necesit�tile societ�tii Troleibuzul, care este operatorul principal. Nu s-a primit nici o sugestie, traseele s-au licitat si s-au adjudecat �n forma actual�. Ulterior, am primit sesiz�ri la noul program de transport, at�t din partea c�l�torilor, c�t si a operatorilor. Aceste obiectii au fost reparate prin HCL 375 din septembrie 2010. Totul a fost OK p�n� c�nd trei operatori de transport au contestat modific�rile pentru c�, fiind spre binele populatiei, le aduce lor deservicii. Am f�cut �nt�lniri cu ei toti, cu operatorii de transport, ca s� se �nteleag�. Nu s-au �nteles si au hot�r�t c� HCL 375 nu le asigur� c�stig suficient. S-a abrogat astfel HCL 375 si am revenit de unde am plecat. Noi s�ntem pentru binele populatiei, dar trebuie s� tinem seam� c� traseele principale s�nt deservite de Troleibuzul, iar traseele secundare nu �nseamn� c� trebuie s�-l duci pe om acolo unde are nevoie“, a spus acesta. O solutie ar putea fi ca un microbuz s� fie deviat dou�-trei statii pe traseu, s� treac� iar pe la blocul turn si s� mearg� la cimitir. Ideea va fi propus� consiliului local, �ns� abia �n ianuarie, c� vin s�rb�torile.
|