Firmele mari si mijlocii depun declaratii on-line
• acestea trebuie s� aib� semn�tur� electronic� • m�sura este valabil� de luna viitoare • primul termen de depunere a declaratiilor este 25 noiembrie, pentru luna octombrie • Firmele nemtene mari si mijlocii vor depune de acum �nainte declaratiile fiscale on-line, m�sura fiind luat� prin ordinul presedintelui ANAF. „�ncep�nd cu obligatiile fiscale ale lunii octombrie cu termen de declarare 25 noiembrie 2010, contribuabilii mari si mijlocii, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distant�, prin intermediul Sistemului Electronic National“, a declarat Titi T�nase, directorul Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. Se vor depune electronic declaratia privind obligatiile de plat� la bugetul de stat (formular 100), declaratia privind obligatiile de plat� la bugetele asigur�rilor sociale si fondurilor speciale (102), declaratia rectificativ� (710), declaratia privind impozitul pe profit (101), decont de tax� pe valoarea ad�ugat� (300), decont special de tax� pe valoarea ad�ugat� (301), decont privind accizele (120), decont privind impozitul la titeiul din productia intern� (130), VIES declaratia recapitulativ� privind livr�rile/achizitiile/prest�rile intracomunitare (390). Toate acestea se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaratiilor fiscale se face prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat. �nregistrarea titularilor certificatelor calificate ca reprezentanti legali sau �mputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se face pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscal�. Pentru depunerea declaratiilor on line este nevoie de obtinerea unui certificat de semn�tur� electronic� de la o firm� autorizat� (Certsign - www.certsign.ro, Digisign - www.digisign.ro, Trans Sped - www.transsped.ro). Procedurile de obtinere a certificatelor digitale s�nt publicate pe site-urile acestor furnizor. Firmele mai au nevoie de programul Adobe Reader 8.2, apoi vor desc�rca documentul de confirmare de pe portalul ANAF. Certificatul completat de utilizator si furnizor va fi trimis prin e-mail la ANAF. Cererea de utilizarea a serviciului de depunere electronic� (formular 150) trebuie listat�, semnat� si stampilat�. Titularul va prezenta unit�tii fiscale de care apartine formularul 150, documentul de identitate al titularului certificatului calificat, �n original si copie, plus copia si originalul documentului care atest� calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (hot�r�rea AGA, statutul societ�tii comerciale). Mai este nevoie de documentul de �mputernicire, autentificat notarial, din care s� reias� dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune dac� titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului pentru care depune declaratii. Se poate folosi acelasi certificat digital calificat pentru a semna declaratiile fiscale ale mai multor contribuabili. Dup� primirea prin e-mail a dreptului de utilizare a serviciului se descarc� formularele electronice si instructiunile de completare de pe portalul ANAF. Si ceilalti contribuabili pot utiliza metoda de depunere prin mijloace electronice de transmitere la distant�, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metod� alternativ� de declarare, dar nu s�nt obligati ca firmele mari si mijlocii.
|