Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 11 Octombrie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

�ntre lumi paralele

La vita e bella!

Am �nceput s� ne obisnuim. C-asa-i rom�nul; se obisnuieste cu toate. A �nceput s� devin� banal, chiar dac� mai demult lucrul �sta ne enerva teribil. Din ce �n ce mai des, la intervale din ce �n ce mai scurte, emisiunile televizate, talk-show-urile, stirile si, mai ales, filmele s�nt �ntrerupte de atotputernica reclam�, publicitate insinuat� cu obstinatie �n viata noastr� de telespectatori frenetici. Nu mai e nevoie de nici o argumentatie pentru c� toti �ntelegem rostul acestor fractur�ri de care depinde soarta economic� a unei televiziuni ce se autofinanteaz� si care obtine, din v�nzarea la secund�, resursa necesar� supravietuirii. C� unele spoturi publicitare s�nt de-a dreptul banale, ca s� nu spunem stupide, e altceva. C�, pe ici pe colo, unele mostre publicitare - mai rar, e drept - pot fi suspectate de bun� inspiratie, iar�si nu e foarte important. Important e faptul c� acest manierism publicitar a devenit o caracteristic� a televiziunii contemporane si c� trebuie s� o accept�m ca atare. De altfel, dup� cum prea bine se stie, nici publicatiile tip�rite nu ar putea supravietui �n lipsa acestei modalit�ti de popularizare a reclamei, a produselor de tot felul, a firmelor interesate �n v�nz�ri sau a celor care vor s�-si mediatizeze activitatea. Evident, disconfortul aperceptiv e pregnant, integritatea asimil�rii coerente - mai ales �n cazul filmelor �ntrerupte �n momente de suspans - e serios compromis� dar, dup� c�te se stie, societatea de consum contemporan� e �ntemeiat� pe circulatia banului si, mai mult dec�t at�t, totul cost�. Din recunoasterea obiectiv� a acestei pricini, noi �nsine am devenit �nteleg�tori si, �n ciuda faptului c� de cele mai multe ori ne enerveaz�, accept�m cu stoicism aceast� stare de lucruri ce ne permite s� mai beneficiem, totusi, de serviciile mass-mediei. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea faptul c�, nu de putine ori, s�ntem tentati s� racord�m organic lumea publicit�tii - de regul� optimist�, diafan�, colorat� si foarte bine dispus� - la realitatea �ntrerupt�; tot de regul� pesimist�, plin� de orori, cenusie, searb�d�, trist� si tern�. Acest lucru face diferenta dintre dou� lumi total diferite. Dac� �ntr-o tar� prosper� ti se spune c� poti achizitiona o nou� masin� la un pret pornind de la numai (nota bene... numai!) 13.990 de euro, de pild�, la noi pentru foarte mult� lume informatia poate p�rea o insult�. Ce s� mai spunem de asertiunea sf�toas�: „Pentru o viat� s�n�toas� respectati mesele principale ale zilei“ repetat� consecvent �ntr-o tar� ce �n cur�nd va fi b�ntuit� de foamete. Se mizeaz� probabil pe faptul c� dac� ai avut c�ndva bani s�-ti cumperi un televizor, negresit trebuie s� ai si pentru m�ncare. Din p�cate, lucrurile nu stau chiar at�t de simplu, iar relatia dintre postura de telespectator si cea de gurmand e cel putin �ndoielnic�. Lumea reclamei, recunoastem, e frumoas� si nu pare de loc a fi b�ntuit� de criz�. Chipuri prospere, fete fericite, trupuri lucrate la sal� sau la Spa, arome seduc�toare de cafea fin�, detergenti care te scutesc de eforturi, doamne alerg�nd fericite spre carusel dup� ce au �nghitit hapul minune, c�ini si pisici satisf�cute de gustul de neegalat al delicioaselor pernute cu ficat de g�sc�, prosperi si intrepizi tineri afaceristi venind, asemeni ministresei dezvoltate durabil, cu elicopterul la sedint� dup� ce au semnat un contract, telefoane gratis pe care urmeaz� s� le pl�testi cu nonsalant� c�tiva ani buni de acum �nainte, preturi f�r� concurent� pentru o vacant� de vis �n Caraibe, „alcoolul d�uneaz� grav s�n�t�tii, ca si tutunul de altfel... ca si c�nd ne-ar mai p�sa de asta. Ca s� nu mai vorbim de teribila expresie „la incredibilul pret de numai...“ Iar�si „numai“. Dar „incredibilul“ e cu adev�rat... incredibil. Mai ales c�nd realiz�m c� si ministerele apeleaz� la virtutile publicit�tii. Chiar dac�, de regul�, unele dintre ele taie frunza - stiti dumneavoastr� - la c�ini. Nu stiu c�t� eficient� au reclamele acestea �n Rom�nia de ast�zi. �n ceea ce m� priveste, recunosc c� am fost sensibilizat cu adev�rat de inscriptia de pe o cutioar� cu salat� de icre, ce consemna, nici mai mult nici mai putin dec�t un pret de... Supercriz�. Semn c� am evoluat; mai cu seam� criza. Iat� c� reclama merit�, de regul�, toti banii. Chiar dac� nu ne ajung paralele �ntre aceste lumi... paralele.

Articol afisat de 2308 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan AMIRONOAIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective