Dansul b�nci-clienti, cu c�lcat pe picioare
• ieri, la Prefectur�, bancherii din Piatra Neamt s-au �nt�lnit cu seful politistilor si au c�utat solutii �n avantajul caschetelor cu restante la credite • bancherii sustin c� toti clientii s�nt asteptati s� �si renegocieze contractele pentru c� „drumul c�tre banc� este mai scurt dec�t cel c�tre Protectia Consumatorului sau justitie“ • Un dans de �ncep�tori, �n care cei doi parteneri se mai calc� pe picioare, �si cer scuze unul altuia si reiau pasii; iar dac� nu g�sesc o solutie care s�-i multumeasc� pe am�ndoi, caut� perechea �n alt� parte. Asa v�d bancherii relatia lor cu clientii. „Relatia“ a fost prezentat� �n acesti termeni de c�tre directorul unei sucursale de banc� din Piatra Neamt, �n cadrul unei �nt�lniri care a avut loc vineri, 8 octombrie, la Prefectur�, �ntre reprezentantii acestei institutii, a sefului Politiei Neamt cu oameni din sistemul bancar. Scopul �nt�lnirii l-a constituit identificarea de solutii pentru reevaluarea costurilor totale ale creditelor, am�narea sau reducerea frecventei pl�tilor (rate si dob�nzi aferente creditului), ori reesalonarea sau refinantarea creditelor �n raport cu veniturile actuale ale salariatilor si �n concordant� cu reglement�rile interne ale b�ncilor. „Prin m�surile de austeritate aplicate �n aceast� perioad� de criz�, angajatii Ministerului Administratiei si Internelor, ca de altfel toti bugetarii, au �n acest moment veniturile mult diminuate ceea ce genereaz� sarcini financiare lunare ale bugetului propriu, greu de suportat. Una din acestea ar fi achitarea �mprumuturilor bancare contractate. De aceea ne-am g�ndit s� venim �n sprijinul salariatilor si s� g�sim �mpreun� solutii, pentru c� s�nt convins c� nici b�ncile nu doresc s� se �nregistreze cu credite neperformante sau cu restante la plat�. Asadar consider c� interesul este de ambele p�rti“, a spus �n deschidere prefectul Mihai Archip.
Clientul care nu cere nu primeste... avantaje
La r�ndul s�u, comandantul Politiei Neamt, comisarul sef Aurelian Vasea Soric, a subliniat necesitatea acord�rii acestui sprijin salariatilor care „p�n� la urm� reprezint� un grup profesional ca oricare altul, care a contractat credite si care �n prezent a ajuns la un grad de �ndatorare foarte mare, de 70% p�n� la peste 100%, din cauza conjucturii defavorabile. Politistii s�nt �n general oameni corecti, care doresc s�-si achite datoriile de aceea ne-am g�ndit s� venim �n sprijinul lor, cu ajutorul dumneavoastr�“. Reprezentantii b�ncilor au prezentat ca solutii posibile de sprijin: refinantarea si restructurarea creditelor �n conditii mai avantajoase, majorarea perioadei de creditare si sc�derea ratelor lunare sau chiar stoparea pl�tilor pe o perioad� cuprins� �ntre 3 si 6 luni. Acestia au solicitat ca, fiecare din cei aflati �n situatia de a nu suporta sarcina lunar� de plat�, s� se adreseze personal b�ncilor la care au contractat �mprumutul pentru c�, fiecare contract are particularit�tile lui. „Din oficiu nu putem acorda vreun beneficiu clientilor. Asa am deschide o cutie a Pandorei. Cred c� fiecare banc� poate oferi conditii mai bune clientilor s�i �n comparatie cu ceea ce se oferea acum doi, trei ani. Drumul c�tre banc� este mai scurt dec�t cel c�tre Protectia Consumatorului sau justitie“, a spus Sorin Potolea, directorul Raiffeisen Bank Piatra Neamt. La finalul �nt�lnirii prefectul a multumit celor prezenti pentru participare la �nt�lnire, concluzion�nd: „chiar si numai prin faptul c� am discutat fat� �n fat� si am aflat solutiile este un c�stig reciproc, comunicarea st�nd la baza rezolv�rii tuturor problemelor“.
|