Transportul public local, s�m�n�� de scandal �ntre consilieri
O nou� modificare a regulamentului de transport - �n fapt fiind vorba despre suplimentarea num�rului de microbuze �i fixarea intervalelor orare pe traseele Ciritei-D�rm�ne�ti �i Blocul 40-B�tca Doamnei - a provocat numeroase reac�ii �n r�ndul unora dintre consilierii locali reuni�i, vineri, �n �edin��. Cel mai vehement a fost consilierul local Adriean Chiril�, care a repro�at reprezentan�ilor Prim�riei Piatra Neam� c� s�nt inconsecven�i. „S-a discutat, ini�ial, ca modific�rile de trasee s� se fac� dup� trei luni. �i �n �edin�a trecut� a fost operat� o modificare. Cred c� este normal ca, atunci c�nd s�nt f�cute, s� fim consulta�i. Se �ncalc� orice �n�elegere. Nu pot fi �nghe�ate odat� aceste modific�ri? Am discutat despre �nfiin�area unei comisii formate din consilieri - nu am f�cut acest lucru - care s� controleze activitatea transportatorilor. Niciunul nu respect� traseele“, a afirmat consilierul Chiril�. Cum acesta face parte din consiliul director al societ��ii de interes jude�ean Troleibuzul, r�spunsul oferit de speciali�tii Compartimentului Transporturi din cadrul Prim�riei Piatra Neam� a fost c� modific�rile nu aduc atingere transportului cu troleibuzul. „Se dore�te transport de capacitate, ori cu microbuze? Atunci, tragem pe dreapta autobuzele �i troleibuzele“, a mai declarat Adriean Chiril�. Primarul Gheorghe �tefan a apreciat c�, �i �n acest domeniu, trebuie s� func�ioneze economia de pia�� �i c� orice modific�ri aduse se bazeaz� pe cerin�ele cet��enilor. „�n acest domeniu ar trebui s� existe o real� concuren��, pot fi �i 1.000 de mijloace de transport. Cel care ofer� serviciile de cea mai bun� calitate, la pre�urile cele mai mici, c�tig� pia�a. Transurban, care a primit 15 autobuze din Italia, ne-a cerut s� nu le fix�m redeven�a la nivelul de 25% din �ncas�rile pe bilete �i abonamente. Dac� acceptam, �nsemna c� promovam concuren�a neloial�. Microbuzele pl�tesc 10 euro/ traseu/zi. S� scoatem toate microbuzele �i s� r�m�n� numai mijloacele Troleibuzul �i Transurban, iar lumea o s� �ipe �i o s� ne ia la b�taie cu pietre. Dac� Guvernul va interzice transportul cu microbuzele - dup� gravele accidente �nregistrate, va trebui s� respect�m legea �i, atunci, vor r�m�ne numai mijloacele Transurban �i Troleibuzul“, a subliniat Gheorghe �tefan
|