Promotii �n neregul�
• toti operatorii economici verificati au fost depistati cu abateri • s-au aplicat amenzi de 130 milioane vechi • comisarii au g�sit vin de la o promotie expirat� de la �nceputul anului • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au verificat agentii economici nemteni care au v�ndut produse din anumite campanii publicitare. Totul a plecat de la sesiz�ri referitoare la faptul c� �nc� se v�nd alimentele respective desi perioada de promotie expirase. Actiunea a avut loc �n perioada 2-4 august 2010 c�nd organul de control a trecut pe la un num�r de sapte firme din judet. Toti cei vizitati de Protectia Consumatorului au fost depistati cu abateri. „Au fost verificati un num�r de sapte operatori economici constat�ndu-se abateri la toti cei controlati. S-a dispus oprirea temporar� de la comercializare a produselor v�ndute sub sigla unor campanii publicitare expirate, p�n� la informarea corect� a consumatorilor. Au fost aplicate cinci amenzi contraventionale �n valoare de 13.000 lei si dou� avertismente pentru �nc�lcarea reglement�rilor privind protectia consumatorilor“, a declarat Nicoleta Nica, comisar superior �n cadrul Protectiei Consumatorului Neamt. �n magazine s-au g�sit vinuri si b�uturi spirtoase din campania „Sticla cu 1.000.000 ron“, promotie expirat� de pe 15 ianuarie 2010, sau „Sticla cu report“, din promotia care a luat sf�rsit pe 30 mai. �n alte magazine erau r�coritoare din promotia „S�rb�toreste Finala Mondialului cu mii de premii“, aceasta nemaifiind valabil� de pe 11 iulie, ori seminte de floarea soarelui cu �nscrisul „C�stig� 100 Euro pe or�, la tine acas�“, campanie finalizat� pe 21 mai. Au mai fost uitate prin rafturi si produse de cofetarie cu promotii din perioada Pastelui, sau vin traditional demidulce 0,75 l din promotia „Ne place s� c�stigi! Cump�ra vinurile Vinexport si poti c�stiga 3 x iPhone si 2.000 sticle de vin“, desi data limit� de revendicare a premiilor expirase pe 20 ianuarie. Comisarii au mai depistat la v�nzare produse din campaniile „C�stig� garantat la sticla de 2 litri. Cumpar� 2 x Golden Brau PET 2 litri, deschide lozul si c�stig� pe loc gr�tare sau doze de Golden Brau“, tig�ri „Feel the rush, feel the Red Rush“, ori spirtoase din promotia „Ora d’ora c�stig� Euro d’Euro“, toate finalizate pe parcursul lunii iulie 2010. Comisarii recomand� ca �n �n cazul �n care d�m de astfel de promotii prin magazine, s� verific�m dac� respectivele campanii mai s�nt �n vigoare. �n cazul produselor de tipul „3 la pret de 2” sau „al doilea produs la jumatate din pret“, ar fi bine s� verific�m si pretul produselor individuale, care trebuie s� existe �n mod obligatoriu la v�nzare, pentru comparare cu promotia. Ar trebui s� existe o diferent� �ntre pretul individual si cel al pachetului promotional.
|