Economie din gunoaie la Urban
Cur�tenia �n pietele pietrene se dovedeste o activitate pe c�t de necesar�, pe at�t de costisitoare. Compania Municipal� de Investitii Urban a ajuns s� pl�teasc� lunar c�te 40.000 de lei c�tre societatea de salubritate care vine s� goleasc� mereu containerele amplasate �n pietele din oras. Fiind si an de criz�, conducerea CMI Urban a decis s� rezolve problema �n singurul mod posibil: nu mai apeleaz� la firma de salubritate. Cum �ns� gunoaiele nu pot fi l�sate �n piete, ci trebuie duse la groapa de gunoi, cei de la Urban se angajeaz� s� fac� singuri aceast� activitate. „Colectarea gunoaielor menajere din pietele pe care le avem �n administrare ne cost� lunar aproximativ 400 de milioane de lei vechi. Este extraordinar de mult si, cu toate c� este important� cur�tenia, nu ni se par chiar justificate aceste costuri. Am analizat posibilitatea de a achizitiona o masin� proprie de colectat deseuri. Una la m�na a doua, desigur. Am cercetat c�teva oferte �n acest sens si c�ut�m s� vedem la care ne stabilim. Chiar una pe care s-o pl�tim �n rate sau s-o lu�m �n leasing. Patru sute de milioane este totusi prea mult pentru �nc�rcarea unor containere. Iar cu masina proprie, am calculat, �n 5 luni ne-am amortiza cheltuielile“, a declarat Ioan Olaru, directorul CMI Urban. �n vreme ce se g�ndeste la economisiri din factura la salubritate, compania are cheltuieli gospod�resti-administrative. Ploile din ultimele zile au f�cut probleme negustorilor din pietele Bistrita si D�rm�nesti. „Am avut incidente cu chiriasii si la ploile precedente si am �ncercat s� rezolv�m problema. Din p�cate, se pare c� atunci le-a sc�pat ceva echipelor de meseriasi si ieri-alalt�ieri oamenii s-au trezit din nou plouati. Am trimis deja o echip� s� vad� despre ce e vorba si s� evalueze pagubele si vom repara acoperisul. Lumea e nemultumit� si pe bun� dreptate. Numai c� ne descurc�m si noi cum putem. Pietele s�nt vechi, acoperisurile la fel, n-au mai fost reparate de ani de zile. Trebuie bani foarte multi si nu-i avem“, zice Ioan Olaru.
|