C�t de satisf�cuti s�nt bolnavii judetului?
• Spitalul Judetean Neamt chestioneaz� pacientii asupra calit�tii serviciilor medicale • astfel de chestionare se fac de c�tiva ani, dar �n lipsa fondurilor nemultumirile pacientilor sau sesiz�rile lor au r�mas ca-n tren • Preluarea Spitalului Judetean Neamt de c�tre Consiliul Judetean Neamt de la 1 iulie a avut ca prim efect o revolutie informatic�. Dup� ce luni sau chiar ani buni site-ul spitalului nu a functionat, nici un fel de date nefiind disponibile, acum cea mai mare unitate sanitar� a judetului are un site propriu care, culmea, chiar merge. Astfel, pacientii dornici s� stie unde ajung si pe m�na cui pot afla doar dintr-un click cine mai este sef pe la spital, ce achizitii publice se mai fac ori s-au f�cut �n trecut si ce lefuri mai au medicii si asistentele. (Acest din urm� aspect mai poate suferi �mbun�t�tiri, deoarece salariile pe luna iunie nu pot fi vizualizate). Tot pe acelasi site exist� si un chestionar de evaluare a satisfactiei pacientului pe care acesta �l poate printa, completa si pune �n cutiile existente prin fiecare sectie a unit�tii sanitare. Conducerea spitalului vrea s� afle dac� pacientul este multumit de conditiile de cazare oferite, de alimentatia primit� c�t timp a fost internat dar si de cur�tenia existent� prin saloane. Bolnavii pot bifa una dintre rubricile „nesatisf�c�tor“, „bine“ sau „foarte bine“. Este greu de crezut c� vreun bolnav internat ar putea acorda calificative maxime pentru conditiile de cazare, poate doar cei care locuiesc �n mod obisnuit �n niste case am�r�te. Toate ca toate dar Spitalul Judetean Neamt sufer� profund din punct de vedere al conditiilor de cazare, marea majoritate a sectiilor ar�t�nd jalnic, cu paturi vechi, saltele rupte si cu cearsafuri peticite si r�s-peticite. Alte �ntreb�ri din acest chestionar se intereseaz� dac� pacientii s�nt multumiti de calitatea actului medical, de felul �n care se poart� cu ei medicii, asistentele si infirmierele. De asemenea, oamenii mai s�nt �ntrebati si dac� au primit medicatie din partea spitalului sau au fost obligati s�-si cumpere singuri tot ce le trebuie. La finalul chestionarului, bolnavii trebuie s� r�spund� dac� ar reveni la acelasi spital �n cazul �n care starea lui ar impune-o sau ar fugi m�nc�nd p�m�ntul spre o alt� unitate sanitar�. Acest set de �ntreb�ri nu trebuie semnat si are scopul de a lua cunostint� si conducerea spitalului de problemele care exist� si care pot fi remediate. Din p�cate, astfel de chestionare se fac de c�tiva ani si la casele de asigur�ri dar si la alte spitale din tar�, dar �n lipsa fondurilor suficiente si, probabil, si din cauza dezinteresului celor care administreaz� S�n�tatea, nemultumirile pacientilor sau sesiz�rile lor au r�mas ca-n tren. Satisf�cuti sau nu, oamenii nu au de ales asa c� se multumesc cu ce le ofer� acum un sistem sanitar mai bolnav dec�t ei.
|