Prim�ria caut� 699.000 de lei la UE
• municipalitatea pietrean� are nevoie de acesti bani pentru dezvoltarea turismului local si promovarea produselor locale Promovarea turistic� a Perlei moldave si a produselor cu specific local ar avea nevoie de aproape un milion de lei noi. Potrivit proiectului aprobat ieri de legislativul pietrean, cheltuielile proiectului „Dezvoltarea turismului din Piatra Neamt prin promovarea activit�tilor de marketing si a produselor cu specific local“ se ridic� la exact 897.617,73 de lei, din care prim�ria solicit� 699.902,44 lei asistent� financiar� nerambursabil�, pe Programul Operational Regional axat pe dezvoltare durabil� si promovarea turismului. Municipalitatea a decis s� se �nscrie �n cursa pentru bani europeni �nc� din decembrie 2008, c�nd a aprobat proiectul pentru promovarea turismului local, �ns� atunci habar nu avea de costuri. �ntre timp, s-au f�cut niste calcule, s-a purtat corespundent� cu mai multe ministere, inclusiv al Dezvolt�rii, s-a mai consultat ghidul solicitantului aferent programului regional si a rezultat suma de mai sus. Banii, dar si cheltuirea lor, au f�cut obiectul unei noi initiative locale, care a venit s� modifice hot�r�rea luat� de Consiliul Local acum doi ani. Hot�r�rea nou� a trecut ieri prin legislativul pietrean, urm�nd ca Directia de implementare a proiectelor a prim�riei s-o transmit� la Ministerul Turismului. Practic, este un pas �nainte spre obtinerea finant�rii. Dac� primesc banii, oficialii pietreni au si pe ce s�-i cheltuiasc�. Potrivit graficului de costuri, 397.745 de lei se vor duce pe manifest�ri expozitionale si evenimente de turism (144.530 de lei doar pentru serviciile privind organizarea evenimentului, alti 120.000 de lei numai pentru publicitatea f�cut� t�rgurilor de turism si vreo 70.000 de lei pentru �nchirierea standului). Alte cheltuieli - cam 3.900 de lei - privesc site-ul care s� ofere informatiile turistice necesare. Cheltuielile pentru publicitate a destinatiilor turistice si produselor rom�nesti se �mpart pe grupe: 4.600 de lei (neeligibili) se duc pe publicitate outdoor (pe panouri mari) si traducere, 42.900 de lei pe realizarea materialelor publicitare, 118.002 lei pe insertiile publicitare, peste 92.000 de lei pe publicitatea la televiziuni si �nc� 19.227 de lei pentru publicitatea outdoor. Deplas�rile interne si internationale �ntru promovarea turistic� a orasului ar urma s� mai �nghit� peste 25.000 de lei (cazare, transport si diurn�), iar pentru implementarea proiectului (audit, informare si publicitate) �nc� 14.230 de lei. Cu �nc� 37.460 de lei alte cheltuieli neeligibile, totalul se ridic� la 756.246, 16 lei. La care se mai pune tax� pe valoare ad�ugat� si asa se ajunge la suma de care prim�ria are nevoie ca s� promoveze urbea.
|