Gospodine, atentie la detergenti
• comisarii de la Protectia Consumatorului au retras din magazine marf� de 40 milioane de lei si s-au dat amenzi de 110 milioane
Comisarii de la Protectia Consumatorului au mai efectuat o actiune de control, de aceast� dat� urm�rindu-se comercializarea detergentilor si a altor produse considerate a fi detergenti. Verific�rile au avut loc �n perioada 19-23 aprilie 2010, c�nd s-a trecut pe la depozite en gros si en detail, din mediul urban si rural, �n total 11 operatori unde s-au verificat m�rfuri de 86.020 de lei noi (860 milioane vechi). La 10 dintre firme s-au g�sit abateri pentru detergenti �n valoare de 4.266 lei ron (42,6 milioane de lei vechi). „Ca urmare a const�tarilor f�cute s-au oprit temporar de la comercializare detergenti �n valoare de 4.266 lei si s-au aplicat sapte avertismente si patru amenzi contraventionale de 11.000 lei“, a declarat Nicoleta Nica, directorul Protectiei Consumatorului Neamt. 10 din cei c�lcati de comisari au fost g�siti cu abateri de etichetare, lipsea denumirea produsului, fiind trecut� numai denumirea comercial� din care nu rezult� tipul de produs. La detergentii pentru textile, de vase sau pentru suprafete lavabile, ori s�punuri solide nu existau datele firmelor responsabile cu introducerea produsului pe piat�. La detergentii lichizi pentru vase erau marcate ilizibil elementele de identificare si caracterizare, acestea fiind pe spatele etichetei si trebuiau citite prin continutul produsului (de culoare galben�, albastr� sau verde). �nscrisuri ilizibile erau utilizate si la solutii de sp�lat geamuri, sau detergenti speciali pentru rufe negre. La alti detergenti solizi, solutii pentru suprafete pretioase sau detergenti de vase nu exista pe ambalaj lista ingredientelor, iar �n alte cazuri s-au g�sit produse cu instructiuni de avertizare incomplete sau confuze, fiind inscriptionat� doar „A nu se l�sa la �ndemna copiilor“. La raft mai erau detergenti pentru podele cu atention�ri confuze, „�si p�streaz� valabilitatea un an“. Alte produse nu aveau instructiuni de dozare, sau erau doar desenate. La detergentii pentru podele, dozarea se face �n functie de duritatea apei despre care consumatorul mediu nu este informat, iar la balsamul de rufe nu se preciza dozajul �n nici un fel. La un operator economic era expus la v�nzare un pachet promotional din dou� produse, la 19,1 lei/pachet, f�r� s� existe pretul pentru fiecare produs, pentru comparatie, si nu se specifica faptul c� oferta se refer� la stocul de bunuri disponibil. Jum�tate din cei controlati, sase, nu aveau datele de contact ale Protectiei Consumatorului, iar unul nu avea la loc vizibil denumirea unit�tii.
|