Tehnica pune functionarii Casei la treab�
• noul program SIUI impus din aprilie d� b�tai de cap si medicilor dar si functionarilor CJAS • pentru a finaliza raportarea, angajatii Casei vor lucra s�mb�t� si duminic� • Programul informatic de introducere a datelor pacientilor �ntr-un sistem informatic d� b�t�i de cap nu doar medicilor din judet ci si functionarilor Casei de Asigur�ri de S�n�tate Neamt. Acestia se v�d nevoiti s� munceasc� la acest sf�rsit de s�pt�m�n�, si s�mb�t� si duminic�, pentru a putea finaliza raportarea serviciilor de medicin� primar� p�n� cel t�rziu pe data de 16 mai. „Pentru activitatea de raportare, CAS Neamt va avea program de lucru si �n zilele de s�mb�t� si duminic� (15.05.2010 si 16.05.2010), de la ora 8 p�n� la ora 12“, se arat� �ntr-un comunicat al CJAS Neamt postat pe site-ul propriu, �n atentia medicilor de familie nemteni.
Concret, este vorba despre hibele pe care le are noua aplicatie SIUI (Sistem Informatic Unic Integrat) actualizat� cu datele prev�zute �n contractul pe anul acesta. Noul program a fost distribuit medicilor de familie pe data de 5 mai dar si acesta, la fel ca si vechiul program, are nenum�rate probleme motiv pentru care medicii au �nt�rziat mult cu raportarea serviciilor. Casa de Asigur�ri a decis astfel s� prelungeasc� termenul limit� de pe 10 mai p�n� pe 16 mai, iar functionarii vor lucra �n plus pentru a putea introduce toate datele �n program. „Noua aplicatie SIUI actualizat� este la fel de proast� ca si precedenta, motiv pentru care s-a si �nt�rziat cu raportarea serviciilor c�tre Cas�. Acum si Casa s-a convins de faptul c� nu s�ntem noi c�rcotasi“, a precizat medicul Mihaela Covrig, presedintele Patronatului Medicilor de Familie Neamt. Programul informatic SIUI a fost introdus oficial de la �nceputul acestui an si implica introducerea �ntr-o baz� de date a unor vaste informatii despre pacienti printre care si istoricul bolilor dar si tratamentele primite. Partea proast� este c� acest program nu recunoaste anumite coduri sau datele apar �n alte rubrici si, astfel, pacienti care s�nt asigurati medical figurau ca neav�nd aceast� calitate.
|