Luna si miliardul din amenzi la Protectia Consumatorului
• totalul sanctiunilor aplicate anul acesta a dep�sit 3 miliarde de lei vechi • din total s-au �ncasat numai 74.250 lei • clientii care au avut dreptate au primit desp�gubiri de peste 400 milioane lei • Verific�rile periodice efectuate de comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au adus bani at�t �n pusculita statului, c�t si �n buzunarul consumatorilor care au fost p�c�liti. Conform datelor de sintez� din statistica activit�tii pe primul trimestru din acest an institutia a efectuat 331 de actiuni de control care s-au finalizat cu 281 de procese verbale de constatare a neregulilor. Acolo unde au existat suspiciuni asupra unui produs au fost prelevate probe, acest lucru �nt�mpl�ndu-se �n sase cazuri. „�n urma controalelor din primul trimestru au fost aplicate amenzi ce au totalizat 313.500 de lei (3,1 miliarde lei vechi), dar din total s-au �ncasat numai 74.250 lei. �n perioada analizat� s-au controlat produse si servicii de 475.217 lei si s-a dispus oprirea definitiv� de la comercializare pentru produse de 1.689 lei“, a declarat Nicoleta Nica, directorul Protectiei Consumatorului Neamt. �n primul trimestru s-au �nregistrat 249 de reclamatii din care 217 au fost deja cercetate. Circa o treime, 79, au fost �ntemeiate, dar pentru 50 s-a stabilit c� erau departe de adev�r. Alte 12 s�nt �n lucru, iar 44 au fost redirectionate c�tre alte institutii. Important este faptul c� �n cazul sesiz�rilor �ntemeiate cei �n culp� au acordat desp�gubiri care totalizeaz� 41.106 lei ron (411 milioane lei vechi). �n cele trei luni �ncheiate din anul �n curs comisarii de la Protectia Consumatorului au avut mai multe actiuni tematice de control. S-a urm�rit v�nzarea si etichetarea m�slinelor si a uleiului de m�sline, comercializarea hainelor purtate sau uzate, dar si activitatea caselor de schimb valutar, a societ�tilor financiare nebancare sau a patinoarului. Comisarii au trecut si pe la comerciantii care au avut v�nz�ri promotionale, dar au urm�rit si site-urile firmelor care fac comert on-line, sau comertul cu produse de post si pascale. Alte controale au avut ca obiect programul laptele si cornul, v�nzarea orezului, a carburantilor, a pestelui si preparatelor din peste, sau modul de respectare a drepturilor consumatorilor la cazarea �n pensiuni si hoteluri. „Principalele directii de actiune au avut la baz� asigurarea unui nivel ridicat de protectie a consumatorilor prin aplicarea legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor, a elimin�rii practicilor comerciale incorecte, precum si a riscurilor care pot s� le afecteze viata, s�n�tatea, securitatea si interesele economice ale consumatorilor“, a mai spus directorul Nicoleta Nica. O atentie deosebit� s-a acordat consilierii agentilor economici, dar si a celor de informare si educare a elevilor.
|